کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم، کاسه گدایی بسوی محروم‌ترین‌ افراد جامعه دراز کرد

20:23 - 20 آذر 1396

کوردستان میدیا: نماینده رژیم در مجلس، طرح کم کردن یارانه‌ها و اختصاص آن به مردم زلزله‌زده کرماشان را گدایی و توهین به مردم کرماشان خواند.‌

حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده رژیم در مجلس، روز یکشنبه نوزدهم آذر در جلسه علنی مجلس به طرح کمک به مناطق زلزله‌زده‌ی کرماشان از طریق کاهش یارانه‌های مردم، انتقاد کرد و آنرا توهین به مردم کرماشان خواند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در این رابطه اظهار داشت: مردم با کمک کردن خود به زلزله‌زدگان کرماشان سنگ تمام گذاشتند اما مسئولان به وعده‌های‌شان عمل نکردند. فلاحت‌پیشه همچنین افزود: مشکل مردم کرماشان با بودجه حل می‌شود نه اینکه حرف زده شود. او متذکر شد: مگر مردم کرماشان گدا هستند که بخشی از یارانه‌های مردم را کم کنید و به آن‌ها بدهید، در واقع این توهینی‌ است به مردم کرماشان.

بنابر گزارشات منتشر شده، دولت و مجلس رژیم طی مصوبه‌ای١٠ درصد کل یارانه‌های پرداختی به مردم را به مناطق زلزله‌زده‌ی کرماشان اختصاص داده است. در همین رابطه خبرگزاری حکومتی خانه‌ی ملت به نقل از محمد حسینی، عضو کمیسیون بودجه‌ی مجلس، گزارش داد که: ١٠درصد از یارانه کل ایران در ٤ ماهه پایانی سال جاری به بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص می‌یابد.

عدم کمک‌رسانی تعمدی به مردم زلزله‌زده از سوی حکومت و در نهایت نیز گدا نشان دادن این مردمان و توهین به آنان از سوی مسولان رژیم در حالیست که استان کرماشان یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران در زمینه‌ی برخورداری از منابع طبیعی و معادن نفت و گاز می‌باشد. جمهوری اسلامی بدون آنکه درآمدهای حاصله از این منابع را صرف مردم کند، میلیاردها دلار در راه خرید سلاح‌های کشتار جمعی و گروهک‌های تروریستی همچون حزب الله لبنان، حوثی‌های یمن، حشد شعبی و حماس صرف می‌کند.