کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جشنواره داستان‌نویسی بانه به یازدهمین دور خود پایان داد

14:27 - 24 آذر 1396

کوردستان میدیا: جشنواره داستان‌نویسی بانه که در دو حوزه‌ی زبانی کوردی و فارسی پذیرای آثار متعددی بود، با معرفی آثار برگزیده به یازدهمین دور خود پایان داد.

بنابر گزارشات منتشره، پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر ١٣٩٦، یازدهمین دور جشنواره‌ی داستان‌نویسی بانه با ٧٠ اثر رسیده به دو زبان کوردی و فارسی و اعلام اسامی نویسندگان برگزیده در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد. این جشنواره که روز سه‌شنبه بیست‌ویکم آذر، آغاز به کار کرد، توانست طی سه روز و در چندین بخش به فعالیت‌های علمی-ادبی تعین شده در برنامه‌ی کاری خود پایان دهد.

قابل ذکر است در مجموع ۷۰ داستان در این جشنواره به ثبت رسیده که شامل ۳۰ داستان کوردی، ۳۰ داستان فارسی و ۱۰ داستان در بخش کودک است. در همین رابطه مجریان یازدهمین جشنواره‌ی داستان‌نویسی بانه برای گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان ادبیات، روزهای برگزاری این جوشنواره را به نام علی‌اشرف درویشیان، ابراهیم یونسی، خالد خاکی و فتح‌الله بی‌نیاز نامگذاری کردند.

بنابر گفته‌ی محمدصدیق کریم‌پور، دبیر یازدهمین جشنواره‌ی داستان‌نویسی بانه، طی ١٠ دوره‌ی گذشته بیش از پنج هزار داستان به دست دبیرخانه‌ی جشنواره داستان‌نویسی بانه رسیده است. در همین راستا برگزارکنندگان این مراسم خواهان آن شدند که جشنواره داستان نویسی بانه، داری دبیرخانه‌ی دائمی شود.