کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نیکی هیلی از جامعه‌ی جهانی خواست در مقابل رژیم ایران بایستد

14:48 - 24 آذر 1396

کوردستان میدیا: نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل طی کنفرانس خبری، به ارائه اسناد و مدارک مستندی در رابطه با دخالت‌های ایران در امور منطقه به ویژه یمن پرداخت.

روز پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر ١٣٩٦، نیکی هیلی نماینده ایالات متحده‌ی آمریکا در سازمان ملل، طی کنفرانس خبری در پنتاگون، علاوه بر ارائه نتایج تحقیقات انجا شده در رابطه با دخالت‌های ایران در منطقه، بخش‌هایی از قطعات بدنه‌ی موشک پرتاب شده به سوری ریاض را به رسانه‌ها و خبرنگاران نشان داد. هیلی، در این کنفرانس خبری ایران را به ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی در قبال ایران شد.

نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل با ارائه نتایج تحقیقات انجام شد اعلام کرد: بر روی بدنه‌ی این موشک آرم گروه صنعتی باقری حک شده و نوع ساخت آن دقیقا بر اساس ساختار موشک‌های قیام یک است. هیلی ساخت و انتقال موشک به یمن و حمایت از تروریست‌ها را ناقض قطع‌نامه‌ی ٢٢٣١ دانست گفت: آمریکا درصدد است این موضع را در شورای امنیت پیگیری کند و باید جامعه‌ی جهانی همصدا و منسجم در مقابل ایران بایستند.

هیلی در مورد عدم تغیر رفتار ایران بعد از برجام گفت: کنون کشورهای دنیا مشاهده می‌کنند که برجام رفتار ایران را عوض نکرده و ایران به رفتارهای «بی‌ثبات‌‌کننده»‌اش در یمن، عراق، سوریه و لبنان ادامه می‌دهد. هیلی در همین رابطه افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همین سبب بود که از امضای برجام خودداری کرد و آن را به کنگره ارجاع داد.

در همین رابطه فارن پالسی در گزارش مفصلی به مساله موشک‌پراکنی حوثی‌ها به سوی عربستان سعودی پرداخت و نوشت: گزارش محرمانه سازمان ملل درباره موشک بالستیک شلیک‌شده به سوی فرودگاه بین‌المللی ریاض نه تنها ایرانی بودن آن را نشان می‌دهد، بلکه قطعات این موشک لوگوی گروه صنعتی باقری را بر خود دارد.