کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

۳۶ تشکل دانشجویی: به پادگانی شدن دانشگاه‌ها پایان دهید

15:35 - 24 آذر 1396

کوردستان میدیا: ٣٦ تشکل دانشگاهی دانشگاه‌های آزاد در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دیدگاه امنیتی و سلیقه‌ای حاکم بر فضای دانشگاه را محکوم کردند.

بنابر گزارشات منتشره، ٣٦ تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به علی‌اکبر ولایتی، رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران، از سرکوب و خفقان اعمال شده بر فضای دانشگاه به شدت انتقاد کرده و خواهان پایان سیاست پادگانی کردن دانشگاه شدند. در نامه‌ی مذکور آمده است: مسئولینی که با اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه و تنگ‌نظرانه و با اغراض کاملا سیاسی و فارغ از هرگونه منطق به حذف دانشجویان مخالف می‌پردازند جز خسران چیز دیگری عاید دانشگاه‌ها و جامعه نخواهند کرد.

در ادامه این نامه آمده است: عدم صدور مجوز به شمار قابل توجهی از برنامه‌های تشکل‌های مستقل، محصول دیدگاه امنیتی و سلیقه‌ای نسبت به فضای دانشگاه است. تشکل‌های مذکور به سیاست پادگانی کردن دانشگاه‌ها از سوی رژیم اشاره کردند و افزودند: در ماه‌های اخیر و به‌ویژه آذرماه امسال که مختص به دانشجو است شاهد آن بودیم که سخت‌ترین روزهای حاکم بر بدنه جنبش دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور بوده است.

با انتصات علی‌اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، طی ماه‌های اخیر بر فضای امنیتی و خفقان حاکم بر دانشگاه افزوده شده است. لازم به ذکر است علی‌اکبر ولایتی از سوی پلیس بین‌الملل به اتهام نقش داشتن در عملیات‌های تروریستی در خارج از ایران به ویژه نقش او در ترور دکتر صادق شرفکندی، دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ایران، تحت تعقیب می‌باشد.

دادگاه آلمان در سال ۱۹۹۴ میلادی، نام علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را در کنار اسامی علی خامنه‌ای، علی اکبر ولایتی و علی فلاحیان وزیران وقت خارجه و اطلاعات جمهوری اسلامی به عنوان اعضای کمیته‌ی نهایی تصویب ترورهای مخالفان در خارج ذکر کرد.