کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

جیمز متیس: افشای اقدامات رژیم اسلامی در راستای ثبات و سلامت جامعه‌ی جهانی است

14:20 - 25 آذر 1396

کوردستان میدیا: وزیر دفاع آمریکا از استمرار افشاگری و تلاش آمریکا برای آشکار کردن اقدامات مخرب ایران خبر داد و آنرا به نفع سلامت جامعه‌ی بین‌الملل خواند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه بیست‌و‌چهارم آذر طی سخنانی در جمع خبرنگاران به کنفرانس خبری نیکی هیلی، نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این تلاشی دیپلماتیک در راستای افشا مقاصد ایران برای جهانیان است. متیس افزود: آنچه که رژیم اسلامی ایران در حال حاضر انجام می‌دهند غیر قانونی است، باعث مرگ افراد بی‌گناه می‌شود و افشای آنچه که ایرانی‌ها انجام می‌دهند به نفع سلامت جامعه بین‌المللی است.

او هرگونه بهره‌برداری نظامی از این کنفرانس خبری را رد کرد و اینگونه اقدامات را تلاش دیپلماتیک و مستمر دولت آمریکا در راستای آگاه سازی مردم جهان و به نفع سلامت و ثبات جهان دانست و گفت: به همین دلیل بود که سفیر هیلی در آنجا حضور داشت و هیچ یک از ژنرال‌های ما حضور نداشت.

وزیر دفاع آمریکا در همین رابطه متذکر شد: آمریکا تلاش خواهد کرد به متحدان خود در منطقه برای مقابله با نفوذ ایران کمک کند و توانایی نظامی آن‌ها را در مقابل با ایران افزایش دهد. او همچنین تاکید کرد: هرکجا که آشوبی وجود دارد، شما دست جمهوری اسلامی ایران را در آن می بینید.

روز پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر ١٣٩٦، نیکی هیلی نماینده ایالات متحده‌ی آمریکا در سازمان ملل، طی کنفرانس خبری در پنتاگون، علاوه بر ارائه نتایج تحقیقات انجا شده در رابطه با دخالت‌های ایران در منطقه، بخش‌هایی از قطعات بدنه‌ی موشک پرتاب شده به سوری ریاض را به رسانه‌ها و خبرنگاران نشان داد. هیلی، در این کنفرانس خبری ایران را به ارسال موشک‌ و تسلیحات برای حوثی‌های یمن متهم کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی در قبال ایران شد.