کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

بازجویی از وبلاگ‌نویس ایرانی به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی

15:30 - 25 آذر 1396

کوردستان میدیا: سازمان امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که وبلاگ‌نویس ایرانی پناهنده شده به اسرائیل را احضار و به اتهام ارتباط غیرقانونی با مقامات رژیم اسلامی بازجویی کرده است.

شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ندا امین. شهروند و وبلاگ‌نویس ایرانی را که به اسرائیل پناهده شده بود و برای روزنامه‌ی تایمز آو اسرائیل به فارسی مطلب می‌نوشت، به ظن ارتباط غیرقانونی با ایران مورد بازجویی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز جمعه بیست‌‌وچهارم آذر، سازمان امنیت داخلی اسرائیل از ندا امین که طی سه سال گذشته در ترکیه مستقر بوده، بازجویی کرده است. ندا امین مدعی است که پدرش یهودی و مادرش مسلمان است اما او خود را یک یهودی می‌داند. در همین رابطه دولت ترکیه تهدید کرده بود که ندا امین را به جمهوری اسلامی تحویل خواهد داد و به همین خاطر اتحادیه روزنامه‌نگاران اسرائیل و فدراسیون روزنامه‌نگاران اورشلیم از وزارت کشور اسرائیل خواستند به این وبلاگ‌نویس ۳۲ ساله برای ورود به اسرائیل ویزای ویژه بدهد.

در مردادماه امسال وزارت کشور اسرائیل اعلام کرد که به این وبلاگ‌نویس ایرانی پناهندگی می‌دهد اما با گذشت مدت کوتاهی شین‌بت، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ندا پس از نقل مکان به اسرائیل با مقاماتی از ایران ارتباط برقرار کرده و به همین دلیل از سوی این سازمان مورد بازجویی قرار گرفته است. در همین راستا خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات امنیتی اسرائیل نوشت که ندا با کسانی ارتباط داشته که اقوامش نبودند و در ایران هستند.