کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

فائزه هاشمی مدعی شد در بدن پدرش ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است

20:57 - 25 آذر 1396

کوردستان میدیا: دختر رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای مدعی شد که بررسی‌های شورای عالی امنیت ملی نشان داد، در بدن پدرش ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.

وب‌سایت اعتماد آنلاین روز شنبه، بیست‌وپنجم آذرماه، با انتشار مصاحبه‌ای با فائزه هاشمی، دختر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، به موضوع مرگ او و جوانب مخفی و مشکوک این مرگ پرداخت. فائزه هاشمی در این مصاحبه اعلام کرد: شماری از اعضای شورای عالی امنیت ملی در حضور همه اعضای خانواده گفتند که در بدن رفسنجانی ۱۰ برابر یافت شده است.

او در همین ارتباط گفت: آن‌ها همچنین اعلام کردند در بدن عفت مرعشی، همسر علی‌اکبر هاشمی ۳ برابر و در بدن دختر او فاطمه هاشمی، یک برابر حد مجاز رادیواکتیو وجود داشته است.

۱۹ دی سال گذشته اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام شنا در استخر دچار عارضه قلبی شده و در بیمارستان‌ تجریش درگذشت. فرزندان او این مرگ را مشکوک خواندند.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در طول حضورش در نهادهای قدرت جمهوری اسلامی ایران، از سوی دادگاه‌های متعددی به اتهام برنامه‌ریزی و دست داستن در رویدادهای تروریستی متعدد تحت پیگرد پلیس بین‌الملل بوده است. در ماجرای ترور میکونوس که در رستورانی به همین نام واقع در برلین و در شهریور ١٣٧١ روی داد، دکتر صادق شرفکندی -دبیر کل حزب دمکرات کوردستان- و سه همراه دیگر او به دست تروریست‌های وابسته به رژیم ایران ترور شدند. در همین رابطه دادگاهی در آلمان با پیگیری این پرونده به مدت چهار سال، طی حکمی علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران، علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت، علی‌اکبر ولایتی وزیر امور خارجه وقت و سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران متهم به برنامه‌ریزی و صدور فرمان ترور میکونوس دانست.

همچنین دادگاهی در آرژانتین، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان فرد اصلی در صدور فرمان بمب‌گذاری در مقر فرهنگی یهودیان در بوینس‌آیرس معرفی کرد و حکم پیگرد قانونی او را صادر کرد. انفجار تروريستی مركز همیاری یهودیان بوینس آیرس که در سال ١٩٩٤ میلادی رخ داد که مرگ ٨٥ نفر و ٣٠٠ مجروح را در پی داشت. همچنین بنابر اسناد متعدی که منتشر شده، هاشمی رفسنجانی از آمران اصلی قتل‌های زنجیری در نیمه‌ی دوم دهه‌ی هفتاد شمسی می‌باشد که طی آن، ده‌ها نویسنده و فعال سیاسی ایران ترور یا ناپدید شده‌اند.