کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تابش: موسسات مالی با بیوت علما چسبندگی‌ها و فعل‌ و انفعالاتی دارند

14:39 - 26 آذر 1396

کوردستان میدیا: عضو شورای پول و اعتبار از وجود روابط تنگاتنگ میان موسسات مالی با روحانیون و نمایندگان رژیم در مجلس خبر داد.

کوردستان میدیا: محمدرضا تابش، عضو شورای پول و اعتبار، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری حکومتی ایسنا به روابط پیچیده موسسات مالی و اعتباری با روحانیون و نمایندگان رژیم اشاره کرد و گفت: موسسات مالی و اعتباری با دستگاه‌ها و برخی نهادها و بیوت برخی علما ارتباط عمیقی دارند. تابش در ادامه افزود: باید اذعان داشت که موسسات مالی و اعتباری با بیوت علما چسبندگی‌ها و فعل‌ و انفعالاتی دارند که جای پیگیری دارد.

بنابر تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم از هفت هزار و ۳۳۳ مؤسسه مالی در کشور تنها هزار مؤسسه مجوز دارند و تنها شش مؤسسه اعتباری غیرمجاز حدود ۱۳۳ هزار میلیارد تومان یعنی حدود شش درصد از کل دارایی‌های سیستم بانکی مجاز و غیرمجاز، نقدینگی در اختیار دارند.

طی سال‌های اخیر موسسات مالی و اعتباری هم چون کاسپین، فرشتگان، ثامن الحجج، میزان، الزهرا و ... که از سوی آقازاده‌ها یا سپاهی‌ها تاسیس شده‌اند میلیاردها تومان از سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم را به یغما برده‌اند و تا کنون نه دولت و نه سیستم قضائی در این رابطه دست به هیچ اقدامی نزده است چرا که خود آنان نیز در این چپاول‌ها مستقیما دست دارند.

در همین رابطه در خرداد و تیر امسال مالباختگان موسسات مالی دست به تظاهرات متعدد و گسترده‌ای در شهرهای ایران زدندکه اغلب با خشونت نیروهای سرکوبگر رژیم مواجه ‌شد. شهرهایی نظیر تهران، مشهد، اهواز، زاهدان،آبادان، گرگان، آمل، بوشهر، اردبیل، اراک، خرم آباد که خیابان‌‌های‌شان طی ماه‌های گذشته صحنه تظاهرات مالباختگان موسسات اعتباری نظیر آرمان و کاسپین بود.