کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حمله‌ی موشکی به عربستان و تمرکز شورای امنیت بر ایران

22:40 - 29 آذر 1396

کوردستان میدیا: حوثی‌های یمن برای چندمین بار اقدام به موشک‌پراکنی به سوی عربستان کردند و در همین راستا شورای امنیت، با تشکیل نشستی به نقش آشوبگرانه‌ی ایران در منطقه پرداخت.

بنابر گزارشات منتشر شده، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن، از حمله موشکی به ریاض خبر داده است. در همین رابطه عربستان سعودی روز سه‌شنبه، بیست‌وهشتم آذر ماه، اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی نیروی هوایی پادشاهی سعودی، یک فرورند موشک بالستیک حوثی‌های یمن را که به سوی ریاض شلیک شده بود رهیابی و ساقط کرده است.

طی دو ماه گذشته این سومین بار است که مقام‌های سعودی مدعی می‌شوند موشکی پرتاب‌شده به آن کشور را منهدم کرده‌اند.

بعد از این رویداد، نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، طی سخنانی اعلام کرد: ما باید به‌طور مشترک دست به اقدام بزنیم تا جنایت‌های رژیم تهران مشخص شود. هیلی همچنین افزود: شورای امنیت باید دست به تصویب قطعنامه تازه‌ای بزند و یا متممی به قطعنامه موجود بیافزاید تا مانع از کلیه فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالیستیک از سوی ایران شود.

قابل ذکر است روز پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه، نیکی هیلی طی کنفرانسی خبری بقایای به جای مانده از موشک پرتاب شده را در جمع گروهی از خبرنگاران به نمایش گذاشت و ایران را متهم کرد که در ساخت این موشک دست داشته و تسلیحات موشکی لازم را در اختیار انصارالله یمن قرار داده است.