کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کاخ سفید: سپاه پاسداران توانایی لازم را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است تا عربستان را هدف موشک‌های خود قرار دهند

14:38 - 1 دی 1396

کوردستان میدیا: تهاجم موشکی مکرر حوثی‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی به عربستان واکنش‌‌های شدید و گسترده‌ی بین‌المللی در پی داشته است.

بعد از حمله‌ی موشکی حوثی‌ها به کاخ سلطنتی عربستان در روز سه‌شنبه بیست‌و‌هشتم آذرماه، کاخ سفید روز پنج‌شنبه سی‌ام آذر با انتشار بیانیه‌ای شدیدالحن، اقدامات آشوبگرانه‌ی رژیم اسلامی ایران را محکوم و خواستار واکنش سریع جامعه‌ی بین‌الملل و شورای امنیت در مقابل نوع رفتار ایران شد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، با حضور در یک کنفرانس خبری، بیانیه مذکور را ارائه کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: از اوایل ماه نوامبر سپاه پاسداران ایران توانایی لازم را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است تا بتوانند ریاض را هدف موشک‌های خود قرار دهند. این بیانیه تاکید می‌کند که: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم ایران را به دلیل نقض مکرر قطعنامه های این شور پاسخگو کند.

در همین رابطه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ملک سلمان، پادشاه عربستان در روز چهارشنبه بیست‌ونهم آذرماه، گفتگویی تلفنی داشتند که طی این تماس تلفنی رهبران دو کشور بر اهمیت پاسخگو کردن جمهوری اسلامی ایران در مقابل رفتارهای‌اش در منطقه تاکید کرده‌ بودند.

همچنین نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، طی سخنانی اعلام کرد: ما باید به‌طور مشترک دست به اقدام بزنیم تا جنایت‌های رژیم تهران مشخص شود. هیلی همچنین افزود: شورای امنیت باید دست به تصویب قطعنامه تازه‌ای بزند و یا متممی به قطعنامه موجود بیافزاید تا مانع از کلیه فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالیستیک از سوی ایران شود.