کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مراسم ٢٦ آذر، روز پیشمرگه کوردستان، در کوهستان‌های کوردستان برگزار شد

15:52 - 1 دی 1396

کوردستان میدیا: مراسم روز پیشمرگه از سوی نیروی ویژه‌ی حزب دمکرات کوردستان ایران، در کوهستان‌های کوردستان برگزار گردید.

گزارشگر وب‌سایت کوردستان میدیا در کوهستان‌های کوردستان ایران، طی گزارشی اعلام کرد که مراسم ویژه‌ی ٢٦ آذر، روز پیشمرگه کوردستان، در مناطق تحت کنترل نیروهای ویژه‌ی حزب دمکرات کوردستان ایران و با حضور اعضای رهبری حزب، فرماندهان و مسئولان نظامی و سیاسی نیروی ویژه، کادر و پیشمرگه‌ها و نیز مهمانان، برگزار گردید.

مراسم مذکور با خواندن سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به احترام یاد و خاطره‌ی شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

سپس رحیم منگوری، فرمانده نیروی ویژه‌ی حزب دمکرات در کوهستان‌های کوردستان، ضمن بیان خیر مقدم حضور حضار، فرا رسیدن روز پیشمرگه را به عموم ملت کورد، اعضای رهبری حزب، کادر و پیشمرگه‌ها تبریک گفت.

منگوری در بخشی از سخنانش متذکر شد: ملتی که از نیروی دفاعی برخوردار باشد، شکست ناپذیر خواهد بود و نیرویی که حمایت ملت‌اش را دارا باشد به پیروزی خواهد رسید و حامی ملت و نیرو، این کوهستان‌ها هستند.

بعد از سخنان رحیم منگوری، تیمور مصطفایی، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران، به ایراد سخنانی به مناسبت این روز پرداخت.

مصطفایی در بخشی از سخنان خود گفت: در این جا جمع شده‌ایم که از پیشمرگه‌های مبارز راه آزادی، فرزندان فداکار و مدافع خاک وطن، قدردانی کنیم. اگر فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای پیشمرگه نبود حال به صورت کامل آسمیله شده بودیم و سرزمین‌مان برای همیشه تحت حاکمیت اشغالگران باقی می‌ماند و هیچ امیدی به آزادی نمی‌ماند.

او افزود: رژیم متحجر جمهوری اسلامی برای ایجاد فضای ناامیدی در کوردستان چنین القا کرده است که احزاب کوردستانی دیگر توان نداشته و به پایان راه رسیده‌اند، متاسفانه در این میان حتا دوستانمان این اقدام متعهدانه‌ی احزاب کوردستان را نشانه ضعف ما و پیشمرگه‌های کوردستان قلمداد کرده‌اند. از سوی دیگر، بودند و هستند کسانی که مبارزات پیشمرگه را عاملی برای توجیه سرکوب‌های اعمال شده از سوی رژیم تعریف کرده‌اند و طی تبلیغات گسترده‌ای چنین نشان می‌دادند که اگر مبارزات نیروی پیشمرگه متوقف شود، رژیم ضدمردمی جمهوری اسلامی ایران به کوردستان توجه خواهد کرد و مشکلات عمده و اساسی مردمان را رفع خواهد کرد.

سپس گروه سرود راسان نیروی ویژه، سرودی تحت عنوان روزت مبارک ای پیشمرگه را تقدیم حاضرین در مراسم کرد.

همچنین گلباخ بهرامی، به مناسبت روز پیشمرگه به خواندن شعری به مناسبت این روز پرداخت.

در بخش دیگری از این برنامه، رستم جهانگیری، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران، لوح تقدیری را از سوی نیروی ویژه حزب به کمیته‌ی سوران به پاس زحمات اعضای این کمیته تقدیم کرد که، رامین عمرزاده، مسئول کمیته‌ی سوران، به نمایندگی از تمامی اعضای کمیته‌، آنرا دریافت کرد.

در ادامه‌ی این مراسم نظام سجادی، پیشمرگه هنرمند و جوان، ترانه‌ای را تحت عنوان نیشتمان پیشکش حضار کرد. همچنین هه‌ورین منگوری به خوانش شعری با نام پیشمرگه پرداخت. سپس دو پیشمرگه‌ی دیگر حزب سرودی به نام ئه‌ویندار و پیشوا را خواندند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

مراسم مذکور با شادی و هه‌لپرکی به پایان رسید.

لینک مرتبط:
مراسم گرامیداشت ٢٦ آذر، روز پیشمرگه در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات برگزار شد