کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مایک پنس: رژیم ایران اصلیترین حامی تروریسم است و نخواهیم گذاشت به سلاح اتمی دست یابد

14:19 - 2 دی 1396

کوردستان میدیا: معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، به اقدامات بیثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و آنرا عامل اصلی آشوب در منطقه خواند.

مایک پنس، معاون اول ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در سخنانی اعلام کرد: با توجه تهدید فزاینده حکومت ایران در منطقه، بسیاری از کشورهای عربی وارد نوعی از فعالیت ها شده‌اند که می‌توان آن را شروع یک صف بندی تازه توصیف کرد. او متذکر شد که: ما متعهد هستیم که در کنار همپیمانانمان در منطقه بایستیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنس به راهکارهای ممکن برای محدود کردن اقدامات تروریستی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستیم لوایح جدیدی (در کنگره آمریکا) است که هر زمانی که حکومت ایران تلاشی در جهت دست یابی به تسلیحات اتمی انجام داد، چارچوبی برای اعمال مجدد تحریمهای علیه این حکومت اعمال کند و جامعه بین المللی را نیز حول چنین تحریم هایی گردهم آورد.

معاول رئیس جمهوری آمریکا جمهوری اسلامی ایران را اصلیترین کشور حامی تروریسم خواند و گفت: رییس جمهوری خیلی صریح و روشن اعلام کرد که اجازه نخواهد داد که حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان در تهران به سلاح اتمی دست یابد و ما امیدواریم با همکاری کنگره برای تهیه چنین لوایحی به این هدف برسیم.