کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا توان دفاعی اوکراین را ارتقا می‌دهد

14:51 - 3 دی 1396

کوردستان میدیا: با صدور مجوز ارسال سلاح به اوکراین، دولت کی‌یف این اقدام را گامی در ثبات و حمایت از اوکراین خواند اما روسیه به شدت به این تصمیم آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز جمعه اول دی‌ماه ١٣٩٦، دولت ایالات متحده آمریکا، اجازه تحویل سلاح به اوکراین را صادر کرد. هدر نائرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرد که: این همکاری در راستای کمک به اوکراین برای دفاع از حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی خود و جلوگیری از تجاوز بیشتر است.

کاخ سفید به نوع سلاح‌های ارسالی به اوکراین اشاره‌ای نکرده است اما آسوشیتدپرس به نقل از برخی مقام‌های ایالات متحده گزارش داده که این سلاح‌ها، موشک‌های ضدتانک جاولین ساخت آمریکاست.

در همین راستا، پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین، روز شنبه دوم دی، در فیس‌بوک خود نوشت: به خاطر رهبری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، موضع‌گیری شفاف همه دوستان آمریکایی‌مان و حمایت نیرومند هر دو حزب آمریکا از اوکراین سپاسگزارم. اما در مقابل، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، در اظهارات شدید الحنی از موضع تند مسکو در این رابطه خبر داد و گفت: تصمیم آمریکا در این زمینه صرفاً باعث می‌شود که جنگ اوکراین مرگبارتر شود و روسیه ناگزیر است که به آن پاسخ بدهد.