کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تظاهرات گسترده‌ی مردمی علیه انتقال آب کارون

15:46 - 3 دی 1396

کوردستان میدیا: مردمان اهواز در اعتراض به برنامه‌های حکومت در انتقال آب کارون به استان‌های مرکزی ایران دست به تظاهرات زدند.

بنابر گزارشات منتشر شده مردم شهر اهواز، روز جمعه سی‌ام آذر ١٣٩٦، در اعتراض به برنامه‌های مدون و متعدد جمهوری اسلامی ایران در انتقال آب کارون به استان‌های مرکزی ایران دست به تظاهرات گسترده‌ای زده‌اند.

بنابر فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده، مردم معترض با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی، سیاست‌های ضدبشری حکومت ایران در راستای نابودی محیط زیست و نابود کردن بنیادهای زندگی در این منطقه را، محکوم کردند.

مردم شعار می‌دادند: نفت و گاز رو چاپیدی، آب هم تو هی دزدیدی، دیگر چیزی نمونده به خونِمون رسیدی یا کارون خونمه، خوزستان جونمه
همچنین مردم پلاکاردهایی در دست داشتن که بر روی آن‌ها به زبان عربی و فارسی نوشته شده بود: کارون را نکشید یا با انتقال آب، خوزستان را جهنم نکنید.

در رابطه با سیاست‌های فاشیستی جمهوری اسلامی ایران و نابودی امکان زندگی در سرزمین ملیت‌های ایران به دست رژیم، تاکنون تظاهرات‌های متعدد و گسترده‌ای از جمله در استان‌های زاگروس شکل گرفته است. از جمله تظاهرات ٢٠هزار نفری مردمان لور در بهار ١٣٩٣، در اعتراض به طرح‌های انتقال آب گلاب و بهشت آباد که بنابر این طرح‌ها، آب‌های اکثر رودهای کوردستان و زاگرس به استان‌های فارس زبان ایران از جمله اصفهان، یزد و کرمان منتقل خواهد شد.