کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تنبیه بدنی، دانش‌آموزی را روانه بیمارستان کرد

15:47 - 3 دی 1396

کوردستان میدیا: بعد از آنکه معلمی در اسلامشهر، دانش‌آموزی را شدیدا تنبیه جسمی می‌کند، دانش‌آموز مذکور دچار تشنج شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.

به گزارش روزنامه‌ی شهروند امیرحسین جاهدشیران، دانش‌آموز ۱۴ ساله مدرسه «موسی‌بن‌جعفر» در شهرک محمدیه اسلام‌شهر در استان تهران، با تنبیه بدنی توسط معلم دچار تشنج و راهی بیمارستان شد. این روزنامه در شماره‌ی روز شنبه، دوم دی‌ماه ١٣٩٦، در گزارش مفصلی به نقل از پدر این دانش‌آموز نوشت: هفته گذشته از مدرسه پسرم با من تماس گرفتند و وقتی که به مدرسه رسیدم، پرستار اورژانس مشغول معاینه فرزندم بود و گفت که او دچار تشنج شده است. او در ادامه گفت که پسرش ابتدا به او گفته که زمین خورده اما همکلاسی‌هایش به او خبر داده‌اند که معلم پسرش را تنبیه جسمی کرده است.

رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با شکایات رسیده به این بخش در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان، اعلام کرد که طی سه سال گذشت تعداد ٢٢٧٣ شکایت به دست این سازمان رسیده است. در همین راستا عبدالامیر خنیفر، مدیر آموزش و پرورش شهر شوش در استان خوزستان، در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا، تأیید کرده بود که روز شنبه بیست‌ودوم مهر، بر اثر تنبیه یک دانش آموز ششم ابتدایی توسط معلم، پرده گوش این دانش‌آموز پاره شده است.

همچنین بنابر گزارشات منتشر شده مدیر دبستانی در بندرعباس با لگد زدن به صورت یک دانش‌آموز موجب افتادن سه دندان و لق شدن دو دندان او شده و پس از آن دانش‌آموز مصدوم را با همان وضعیت راهی کلاس کرده و تا پایان ساعت مدرسه او را نگه داشته است.