کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نتانیاهو: رژیم ایران و اسلام افراطی عاملین اصلی شکست مذاکرات صلح خاورمیانه هستند

15:47 - 4 دی 1396

کوردستان میدیا: نخست‌وزیر اسرائیل طی سخنانی رژیم ایران، اسلام افراطی را به عنوان عوامل اصلی شکست مذاکرات صلح خاورمیانه نام برد.

بنابر گزارشات منتشر شده بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، در نشست کابینه‌ی وزاری دولت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و اسلام افراطی را باید به عنوان عوامل اصلی شکست مذاکرات در منطقه دانست. او در ادامه به نقش مخرب محمود عباس نیز اشاره کرد و گفت: او از مذاکرات صلح عقب نشینی می‌کند و هیچکدام از پیشنهادات احتمالی از جانب آمریکا را نمی‌پذیرد. نتانیاهو در همین رابطه افزود: با عقب‌نشینی حکومت خودگردان از مذاکرات یکبار دیگر به طور آشکار و ساده‌ای نشان دادند آنکه مایل به حل اختلاف نیست، فلسطینی‌ها هستند.

او همچنین به نقش آشوبگرانه‌ی جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت و گفت: ریشه اختلافات و آشوب در کل خاورمیانه در ایران، اسلام افراطی و ترور ناشی از آن است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده بعد از ظهر چهارشنبه پانزدهم آذر طی یک نطق تلویزیونی در کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا در آن کشور را از تل آویو به آن شهر منتقل خواهد کرد. در واکنش به این موضع آمریکا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از مذاکرات صلح خاورمیانه خارج می‌شود.