کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

محکومیت سه تروریست وابسته به رژیم ایران در دادگاه امارات

13:55 - 6 دی 1396

کوردستان میدیا: دادگاه ابوظبی طی برگزاری جلسات مختلفی رای به محکومیت سه تروریست وابسته به رژیم ایران داد.

بنابر گزارشات منتشر شده، دادگاه تجدید نظر ابوظبی یک نظامی این کشور و همدست او را به اتهام  انتقال اطلاعات نظامی به سفارت ایران در ابوظبی به ترتیب به ۱۵سال و ١٠ سال زندان محکوم کرد. همدست این فرد نظامی، زنی ۴۶ ساله و اهل سودان می‌باشد که به اتهام همکاری با این شهروند امارات و تماس با عوامل ایران به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

شهروند ۳۵ ساله دیگر امارات هم به اتهام جاسوسی برای ایران به ۱۰سال زندان و پرداخت ۱۰۰هزار درهم جریمه نقدی محکوم شد. قابل ذکر است در یک پرونده مجزا هم یک شهروند دیگر امارات متحده عربی به اتهام جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم گردید.

جمهوری اسلامی ایران با ایجاد شاخه‌ها و گروه‌های تروریستی در کشورهای خلیج، در تلاش است تا امنیت و ثبات حاکم بر منطقه را هر چه بیشتر بر هم بزند. در همین رابطه و طی ماه‌های گذشته پرونده‌های مختلفی در مورد جاسوسی برای ایران در کشورهایی چون کویت، بحرین و امارات متحده عربی مورد بررسی قرار گرفته است.

 در همین راستا دیوان عالی کویت روز بیست‌وهشتم خرداد امسال حکم اعدام یک تروریست وابسته به ایران را که به تشکیل یک هسته ۲۶ نفره، برای حمله به اهدافی در امارات متهم شده بود، به حبس ابد تخفیف داد.

همچنین در بحرین در اردیبهشت امسال دوازده شهروند این کشور به جرم حمایت از فعالیت‌های تروریستی و دریافت آموزش از سپاه پاسداران به حبس ابد محکوم گردیدند. در همین رابطه دادگاه تجدیدنظر بحرین هم فروردین امسال حکم ۱۰ سال زندان یکی از شهروندان این کشور را به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران تائید کرد.