کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آتش، چادرهای ١٥ خانواده زلزله‌زده را به کام خود کشید

14:57 - 7 دی 1396

کوردستان میدیا: با آتش گرفتن یک چادر در محل اسکان آسیب‌دیدگان زلزله‌ی کرماشان، بیش از ١٥ چادر دیگر طعمه‌ی حریق شدند.

بامداد روز چهارشنبه، ششم دی‌ماه ١٣٩٦، چادرهای زلزله‌زدگان سرپلذهاب دچار حریق شده و ١٥ چادر اسکان آنان و وسایلی که از کمک‌های مردمی به دست‌شان رسیده بود، در آتش سوختند. بنابر گزارش‌های رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، در این حادثه کسی صدمه ندید اما قربانیان زلزله تمام امکاناتی را که از کمک‌های مردمی به دست آورده بودند از دست داده و بار دیگر بدون وسایل و امکانات لازم به سر می‌برند.

با گذشت بیش از ٤٠ روز از وقوع زمین‌لرزه‌ی شدید در سرپلذهاب، از توابع استان کرماشان، شرایط زندگی آسیىب‌دیدگان روز به روز وخیم‌تر شده و بر میزان خسارت‌های جانی و مالی افزوده می‌شود به گونه‌ای که شاهدان عینی از چند برابر بودن آسیب‌های بعد از زلزله سخن می‌گویند.

سازمان‌ها و نهادهای حکومتی مرتبط طی این مدت نتوانسته‌اند که کمپ‌های اسکان متناسبی برای آسیب‌دیدگان زلزله‌ی کرماشان ایجاد کنند و بنابر گزارش رسانه‌های ایران تنها ١٠ درصد این مردم صاحب کانک شده‌اند. روزنامه‌ی آفتاب یزد، روز یکشنبه نوزدهم آذر ١٣٩٦، در گزارش مفصلی از مناطق زلزله‌زده نوشت: به ازای هر ۳ یا ۴ خانواده تنها یک کانکس ۳ در ۴ تحویل داده شده این در حالی‌ست که هنوز اکثریت مردم آسیب‌دیده کانکس‌تحویل نگرفته‌اند. در همین راستا قاسم جاسمی، نماینده‌ی رژیم اعلام کرد: تاکنون تنها ده درصد کانکس‌های لازم در مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند.

بنابر گزارشات و کلیپ‌های تصویری منتشر شده، مردمان آسیب‌دیده علت بی‌توجهی حکومت در کمک‌رسانی به مردم کرماشان را کورد بودن خود می‌دانند و مدعی‌اند که حکومت از آن جهت به آن‌ها کمک نمی‌کند که کورد هستند و آن‌ها از این وضعیتی که مردمان کرماشان در آن گرفتار شده‌اند خرسندند.