کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رژیم اسلامی ایران کوردستان را تماما میلیتاریزه کرد

15:09 - 9 دی 1396

کوردستان میدیا: بعد از تظاهرات گسترده مردم کرماشان علیه سیاست‌های فاشیستی رژیم ایران، فضای امنیتی و میلیتاریزه‌ای شهرهای کوردستان دو چندان شده است.

آژانس خبررسانی کُردپا، با انتشار گزارش مفصلی به وضعیت خفقان و سرکوب مضاعف در شهرهای مختلف کوردستان بعد از تظاهرات گسترده‌ی مردمی در کرماشان پرداخت و نوشت: نیروهای لباس شخصی و سپاه پاسداران در سطح شهرهای کرماشان، سنندج، سقز و بانه مستقر و رفت و آمد شهروندان را کنترل می‌کنند. این آژانس خبررسانی در گزارش خود متذکر می‌شود که: هادهای نظامی و اطلاعاتی در کردستان پس از برگزاری اعترضات مردمی در شهرهای مختلف ایران فورا وارد عمل شده‌اند و برای ممانعت از برگزاری تجمعات اعتراضی در سطح شهرهای کردستان مستقر شدند.

قابل ذکر است یک روز بعد از تظاهرات گسترده‌ی مردم مشهد در روز پنج‌شنبه، هفتم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، مردم ده شهر ایران وکوردستان به خیابان‌ها آمده و نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند. روز جمعه هشتم دی‌ماه، مردم شهر کرماشان با تجمع در میدان مرکزی این شهر شعارهایی همچون: دیکتاتور حیا کن حکومت را رها کن سر دادند. همچنین بنابر فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مردم کرماشان بنرهای خمینی و خامنه‌ای و نیز کشته شده‌های این رژیم درجنگ ایران و عراق را به آتش کشیدند.

در نخستین واکنش‌های بین‌المللی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده‌‌ی آمریکا، در اظهار نظری اعلام کرد: گزارش‌هایی منتشر شده از تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان ایرانی، که از فساد رژیم و تلف کردن ثروت ملی برای تامین مالی تروریسم در خارج به ستوه آمده‌اند. او متذکر شد: حکومت ایران باید حقوق مردم خود را محترم بشمارد، از جمله حق آن‌ها برای بیان نظرات‌شان. دنیا به نظاره نشسته است.

لینک مرتبط:
سیاستمداران جهان در باره اعتراضات ایران چه می‌گویند