کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دانشگاه تهران با شعار اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا، به تجمعات اعتراضی مردم پیوستند

21:34 - 9 دی 1396

کوردستان میدیا: ادامه گسترش تظاهرات مردمی علیه رژیم فاشیستی ایران، دانشجویان دانشگاه تهران با ایجاد تجمعات متعدد و گسترده به حرکت‌های اعتراضی اخیر پیوستند.

بنابر گزارشات ارسالی و نیز کلیپ ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ظهر شنبه نهم دیماه، دانشجویان دانشگاه تهران با تجمع در محوطه‌ی این دانشگاه دست به اعتراضات گستردهای علیه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی ایران زدند. بنابر کلیپ‌های منتشر شده، دانشجویان شعار سر میدادند که: اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا یا مرگ بر دیکتاتور.

بنابر گزارش شاهدان عینی از همان ساعات آغازین روز شنبه، فضایی کاملا امنیتی و نظامی بر تهران به ویژه خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران حاکم بوده است و به همین خاطر با آغاز اعتراضات در دانشگاه، نیروهای سرکوبگر رژیم بلافاصله در درب ورودی دانشگاه حاضر شده و مانع از ورود و خروج دانشجویان شدند. با گسترش اعتراضات دانشجویان و افزوده شدن بر آنها نیروهای رژیم اقدام به پرتاب گاز اشکآور به درون محوطه دانشگاه کردند.

روز پنجشنبه هفتم دیماه ١٣٩٦، مردم مشهد در ساعت ١٠ صبح در مقابل شهرداری این شهر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست به تظاهرات زدند و با سردادن شعارهایی علیه سران ارشد حکومت خواهان پایان سیاست‌های ضدبشری رژیم اسلامی ایران شدند.