کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتراضات، تهران را به کام خود کشید

22:04 - 9 دی 1396

کوردستان میدیا: در ادامه گسترش دامنه‌ی تظاهرات در شهرهای مختلف ایران، چندین نقطه‌ی این شهر شاهد درگیری میان نیروهای رژیم و مردم بود.

ظهر شنبه نهم دی‌ماه، مردم تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و نیز مخالفت با سیاست‌های ضدبشری رژیم اسلامی ایران به خیابان‌ها آمده و علیه سران ارشد رژیم شعارهایی مبنی بر نابودی آن‌ها سر دادند.

بنابر گزارشات و کلیپ‌های منتشر شده مردم در چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور یا دیکتاتور، دیکتاتور حکومت را رها کن دست به اعتراض زدند.

بر اساس گزارشات شاهدان عینی و کلیپ-ویدئوهایی که در فضای مجاز منتشر شده است، مردم در تهران با ایجاد تجمعات گسترده به حمایت از خواست هم‌میهنان خود در شهرهای دیگر ایران پرداختند. همچنین با حضور تعداد کثیری از نیروهای سرکوبگر رژیم با ماشین‌های زرهی و آب‌پاش‌های متعدد در خیابان‌ها فضایی کاملا نظامی بر شهر حاکم شده است.

در همین رابطه، دانشجویان دانشگاه تهران با تجمع در محوطه‌ی این دانشگاه دست به اعتراضات گسترده‌ای علیه رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی ایران زدند. بنابر کلیپ‌های منتشر شده، دانشجویان شعار سر می‌دادند که: اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا یا مرگ بر دیکتاتور.