کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

گسترش اعتراضات در شهرهای کوردستان و شلیک مستقیم نیروهای رژیم به سوی مردم

01:28 - 10 دی 1396

کوردستان میدیا: با گسترش لحظه به لحظه تظاهرات ضدحکومتی در شهرهای مختلف ایران و کوردستان، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای رژیم اسلامی ایران به معترضین ٦ نفر از معترضین جان باختند.

با اوج گیری اعتراضات مردمی در سومین روز این تظاهرات، شهرهای کرماشان، ارومیه و خرم‌آباد و دورود در عصر و شامگاه شنبه نهم دی‌ماه ١٣٩٦، شاهد حضور گسترده‌ی مردم خشمگین و معترض به وضعیت موجود و سیاست‌های فاشیستی رژیم اسلامی ایران بودند.

بنابر گزارشات منتشر شده، در سطح شهر کرماشان مردم با ایجاد تجمعات اعتراضی متعددی به شعار دادن علیه سران ارشد حکومت اسلامی پرداختند. در این تظاهرات مردم پرچم رژیم و تصاویر خمینی و خامنه‌ای و نیز کشته‌های جنگ ایران و عراق را به آتش کشیدند.

در ارومیه نیز مردم از ساعت پنج عصر دست به تظاهرات زدند و شعار مرگ بر دیکتاتور یا خامنه‌ای حیا کن حکومت را رها کن سردادند. بنابر اخبار رسیده به دست وب‌سایت کوردستان میدیا، ارومیه در حالت حکومت نظامی مطلق قرار دارد تعداد کثیری از نیروهای تروریستی و سرکوبگر رژیم در سطح شهر مستقرند.

در همین رابطه مردم جان به لب رسیده‌ی لور نیز در شهرهای مختلف لورستان از جمله درود با آغاز شامگاه شنبه، در بیشتر نقاط شهر دست به تجمعات اعتراضی گسترده‌ای زدند و با سر دادن شعارهایی علیه سیاست‌های فاشیستی حکومت به سمت فرمانداری و نهادهای امنیتی به راه افتادند. در این درگیری‌ها که بنابر گزارشات ارسال شده شدیدترین نوع خود از آغاز اعتراضات تا کنون بوده، نیروهای تروریستی رژیم ایران به سوی مردم مستقیما شلیک کردند که بر اساس گزارشات منتشر شده در پی آن، شش نفر از مردمان لور در راه آزادی، جان باخته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. تاکنون تنها هویت چهار تن از جان باخته‌گان راه آزادی به دست وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است که عبارتند از: محمد چوباک، محسن ویرایشی، حسین رشنو، حمزه لشنی.

همچنین مردم شهر خرم‌آباد نیز با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر خامنه‌ای به خیابان‌ها آمده و به حمایت از هم‌زبانان خود در شهرهای دیگر زاگرس زدند.

روز پنجشنبه هفتم دیماه ١٣٩٦، مردم مشهد در ساعت ١٠ صبح در مقابل شهرداری این شهر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست به تظاهرات زدند و با سردادن شعارهایی علیه سران ارشد حکومت خواهان پایان سیاست‌های ضدبشری رژیم اسلامی ایران شدند.