کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

شب خونین کوردستان و سقوط دادگستری کرج

01:55 - 10 دی 1396

کوردستان میدیا: از آغاز شامگاه شنبه، قریب به چهل شهر ایران و کوردستان دست به اعتراضات گسترده‌ای علیه رژیم ضدبشری ایران زده‌اند.

بنابر گزارشات منتشر شده در شامگاه شنبه، نهم سی‌ماه ١٣٩٦ تعداد کثیری از شهرهای کوردستان یا دست به تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ایران زده‌اند یا به شدت فضای امنیتی و نظامی بر آن حاکم شده است. بنابر خبر رسیده به دست وب‌سایت کوردستان میدیا، مردم بجنود در شامگاه شنبه برای حمایت از هم‌زبانان خود به خیابان‌ها آمده و علیه سران رژیم و سیاست‌های فاشیستی آن شعار سردادند.

همچنین مردم جان به لب رسیده‌ی دورود لورستان با هجوم به فرمانداری شهر و مراکز امنیتی از ج،له اداره‌ی اطلاعات این شهر قصد آزاد سازی زندانیان سیاسی را داشتند که با شلیک مستقیم نیروهای تروریستی رژیم اسلامی ایران شدند. در پی این شلیک‌ها شش نفر از معترضین جان خود را از دست دادند. تاکنون تنها هویت چهار تن از جان باخته‌گان راه آزادی به دست وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است که عبارتند از: محمد چوباک، محسن ویرایشی، حسین رشنو، حمزه لشنی.

همچنین شهرهای مختلف ایران نیز از جمله شیراز، کرج، اراک، بندر عباس، اهواز، تهران و... شاهد حضور گسترده و عظیم مردم در تظاهرات ضدحکومتی بودند. بنابر گزارشات منتشر شده مردم معترض کرج با سر دادن شعارهایی مانند دیکتاتور حیا کن حکومت را رها کن یا اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا، به سمت دادگستری استان به راه افتادند و بعد از درگیری با مامورین توانستند وارد محوطه دادگستری شده و عکس‌های خمینی و خامنه‌ای را به آتش کشیدند.