کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ایلام و کرماشان به خیابان‌ها آمدند، شهرهای دیگر کوردستان میلیتاریزه شده‌اند

22:18 - 10 دی 1396

کوردستان میدیا: در ادامه اعتراضات ضدحکومتی مردم کوردستان علیه جمهوری اسلامی ایران، کوردها در برخی از شهرهای کوردستان به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم شعار دادند.

عصر روز یکشنبه دهم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، مردم ایلام برای حمایت از هم‌زبانان خود در سایر شهرهای کوردستان و تظاهرات علیه رژیم تروریستی ایران اسلامی به خیابان‌ها آمده و شعارهایی در محکومیت سیاست‌های فاشیستی رژیم و نابودی آن سر دادند.

بنابر گزارشات منتشر شده و سخنان شاهدان عینی مردم در خیابان ٢٢بهمن تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر خامنه‌ای دست به اعتراض زدند. کلیپ-ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از تجمع تعداد زیادی از مردم خشمگین ایلام در خیابان‌های این شهر خبر می‌دهند. این مردم با سر دادن شعار انتقام، انتقام انزجار خود را از کشته شدن مردم دورود لورستان به دست نیروهای تروریست رژیم اعلام کردند.

همچنین مردم جان به لب رسیده‌ی کرماشان در سومین روز متوالی به خیابان‌های این شهر آمده و علیه سران رژیم شعار سردادن و خواهان نابودی حکومت اسلامی ایران شدند. مردم در همان ساعات اولیه به سر دادن شعار جمهوری اسلامی، نابود باید گردد پرداختند.

در همین راستا و به گزارش آژانس خبررسانی كُردپا، مردم شهرستان تویسرکان از توابع کرماشان نیز به خیابان‌ها آمده و تصاویر خمینی و خامنه‌ای را به آتش کشیدند. در این میان نیروها سرکوبگر و تروریستی سپاه با هجوم وحشیانه به مردم فضای اعتراضی را به خشونت کشاندند و در مقابل نیز مردم به فرمانداری این شهر هجوم برده و آنرا به آتش کشیدند.

قابل ذکر است شامگاه شنبه نهم دی‌ماه و در پی اعتراضات گسترده‌ی مردم علیه حکومت اسلامی ایران در دورود، نیروهای تروریستی رژیم به سوی مردم شلیک کرده و شش نفر از معترضین را کشتند. تاکنون تنها هویت چهار تن از جان باخته‌گان راه آزادی به دست وب‌سایت کوردستان میدیا رسیده است که عبارتند از: محمد چوباک، محسن ویرایشی، حسین رشنو، حمزه لشنی.