کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

حضور مردم کوردستان در خیابان‌ها و تیراندازی نیروهای رژیم به سوی آن‌ها

01:23 - 11 دی 1396

کوردستان میدیا: مردم شهرهای کرماشان، سنندج، ایلام، دورود، خرم آباد، نورآباد ممسنی و خوی از جمله شهرهایی بودند که مردم در اعتراض به سیاست‌های فاشیستی جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارشات منتشر شده و اظهارات شاهدان عینی، مردم کرماشان از ساعات اولیه عصر یکشنبه دهم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، در چهارمین روز اعتراضات سراسری کوردستان و ایران برخلاف روزهای گذشته که تنها در یک نقطه دست به تجمع زده بودند، این بار مردم کرماشان در چندین نقطه شهر دست به تظاهرات زدند. بر اساس فیلم‌های منتشر شده مردم شعار می‌دادند مرگ بر بسیج یا مرگ بر خامنه‌ای.

همچنین مردم معترض در به یکی از مقرهای نیروهای تروریستی بسیج در سطح شهر هجوم برده و دست به تخریب آن زدند. شاهدان عینی از شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر رژیم به سوی مردم معترض و حاضر در خیابان خبر می‌دهند. تا این لحظه هیچ آمار دقیقی از تعداد کشته یا زخمی‌ها در دست نیست.

در شهر دورود لورستان که شب گذشته شش نفر از آزادیخواهان این شهر با شلیک مستقیم نیروهای تروریستی رژیم اسلامی ایران جان باخته بودند، مردم معترض و خشمگین از عصر امروز در خیابان‌های شهر حضور داشته و با سر دادن شعار می‌کشم می‌کشم آنکس که برادرم کشت یا انتقام انتقام با نیروهای سرکوبگر رو در رو شدند.

در همین رابطه شهرستان خوی از توابع شهرستان خوی، شاهد خروش مردم کورد علیه رژیم فاشیستی-مذهبی ایران بود. این مردمان شعار سر می‌دادند نه غزه نه لبنان فکری به حال ما کن