کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ایلام به روی رژیم فاشیستی-مذهبی ایران، خروشید

01:39 - 11 دی 1396

کوردستان میدیا: در راستای گسترش اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی ایران، مردم ایلام و چند شهر دیگر به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارشات رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، شامگاه یکشنبه دهم دی‌ماه، مردم شهر ایلام در حمایت از اعتراضات شهرهای دیگر کوردستان و ایران به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهای مرگ بر خامنه‌ای یا دیکتاتور حیا کن حکومت را رها کن، با نیروهای رژیم روبرو شدند. در همین رابطه و بر اساس سخنان شاهدان عینی، نیروها بسیجی، سپاه و نیرو انتظامی با شدت تمام و با سلاح‌های سرد به سوی مردم هجوم برده و دست به ضرب و شتم آن‌ها زدند.

مردم نیز به دفاع از خود دست زدند و با آن‌ها به مقابله پرداختند که در نتیجه، چندین ماشین و موتور نیروهای سرکوبگر به آتش کشیده شد.

شاهدان عینی از زخمی و بازداشت شدن معترضان خبر می‌دهند اما تا کنون خبر موثقی از تعداد بازداشتی‌ها یا زخمی‌ها در دست نیست.

در همین رابطه مردم نورآباد ممسنی نیز عصر امروز در حمایت از مردمان به پا خواسته‌ی شهرهای مختلف کوردستان و ایران به خیابان‌ها آمدند و شعار سرنگون باد جمهوری اسلامی سر دادند. بنابر ویدئو-کلیپ‌های منتشر شده، مردم خشمگین در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم علیه سران اصلی جمهوری اسلامی شعار سر می‌دادند. آن‌ها در شعارهای خود خواستار نابودی جمهوری اسلامی و گرفتن انتقام خون شهدای دورود شدند.

قابل ذکر است که شهرهای کرماشان، خرم‌آباد، دورود، تویسرکان و سنندج نیز شاهد حضور مردم خشمگین در خیابان‌ها و اعتراض به سیاست‌‌های فاشیستی جمهوری اسلامی بودند.