کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اتحادیه اروپا بعد از گذشت چند روز، از اعتراضات ملیت‌های ایران حمایت کرد

14:47 - 12 دی 1396

کوردستان میدیا: اتحادیه اروپا بعد از گذشت چند روز از اعتراضات مردمی و کشتار خلق به دست نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی، به اعتراضات ملیت‌های ایران علیه رژیم اسلامی واکنش نشان داد.

کاترین ری، سخنگوی خانم فدریکا موگرینی، در پیامی اظهار داشت: ما به رصد وضعیت در ایران ادامه می دهیم. ری در پیامی توئیتی اعلام کرد: اتحادیه اروپا تظاهرات اعتراضی در ایران را زیر نظر دارد. ما با مقام های ایران در تماس هستیم. او همچنین افزود که اتحادیه‌ی اروپا خواستار تضمین حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان در ایران شده است.

در حالی اتحادیه اروپا از حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان در ایران سخن می‌گوید که نیروهای سرکوبگر رژیم تروریستی ایران طی پنج روز خیر، با شلیک مستقیم به معترضین ده‌ها نفر از شهروندان کورد معترض به سیاست‌های فاشیستی رژیم را در شهرهای کرماشان، تویسرکان، دورود، ایذه و سنندج را کشته و زخمی کرده است. بنابر گزارشات رسانه‌های حکومتی ایران، هدایت‌الله خادمی نماینده‌ی رژیم در مجلس از کشته شدن ٢ نفر در ایذه خبر داد و همچنین شبکه‌ی خبر رژیم اسلامی در روز دوشنبه یازدهم دی‌ماه ١٣٩٦ گزارش داد که در پی شلیک نیروهای مسلح ایران به سوی تظاهرکنندگان در شهر تویسرکان، ٣ معترض جان باخته‌اند.

قابل ذکر است، گستردگی و وسعت کشتار در شهرهای کوردستان و زاگرس چندان بوده که رژیم را وادار کرده با ارائه‌ی آمار حداقلی و نیز خطاب کردن این افراد تحت عناوینی همچون اراذل و اوباش یا عوامل اسرائیل و آمریکا، به توجیه رفتار وحشیانه خود دست بزند.