کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

آمریکا خواستار نشست فوری شورای امنیت در رابطه با سرکوب مردم در ایران شد

13:33 - 13 دی 1396

کوردستان میدیا: در پی سرکوب شدید و وحشیانه اعتراضات مردمی به دست نیروهای رژیم اسلامی ایران، دولت آمریکا خواهان نشست فوری شورای امنیت در این رابطه شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکی هیلی نماینده‌ی آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه دوازدهم دی‌ماه ١٣٩٦، ادعاهای رژیم اسلامی ایران مبنی بر اینکه تظاهرات ملیت‌های ایران توسط بیگانه‌های طراحی شده را مضحک و خنده‌آور توصیف کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد وسعت و شدت سرکوب اعتراضات ابراز نگرانی کرد و خواستار برگزاری نشست فوری سازمان ملل در رابطه با تحولات اخیر در ایران شد. او در سخنانی به ستایش شجاعت مردمان معترض پرداخت و گفت: آمریکا می‌خواهد صدای مردم ایران را تقویت کند.

نیکی هیلی خطاب به جامعه‌ی جهانی گفت: جهان نباید سکوت کند در حالی که مردم ایران فریاد آزادی سر می‌دهند.

در همین رابطه استیو گلدستین معاون وزیر خارجه‌ی آمریکا نیز در پیامی مفصل حمایت دولت و ملت آمریکا را از اعتراضات ملیت‌های ایران اعلام کرد و اظهار داشت: ایالات متحده همچنان از طریق حساب‌های کاربری وزارت امور خارجه در فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌ها به زبان فارسی با ایرانی‌ها در ارتباط است. او در ادامه افزود: آمریکا می‌خواهد معترضان را تشویق کند تا به مبارزه برای آنچه که حق است ادامه دهند. گلدستین متذکر شد که: آمریکا وظیفه دارد خود را کنار نکشد.