کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اعتراضات در شهرها کوردستان و ایران در نهمین روز، کرماشان و ایلام همچنان میلیتاریزه

15:52 - 16 دی 1396

کوردستان میدیا: در ادامه‌ی قیام ملیت‌های ایران علیه رژیم اسلامی ، مردم ١٠١ شهر کوردستان و ایران به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارشات موثق رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز جمعه پانزدهم دی‌ماه مردم دزفول، مسجد سلیمان، الیگودرز، کرماشان و ارومیه در اعتراض به سیاست‌های فاشیستی رژیم اسلامی ایران و کشتار مردم به دست نیروهای سرکوبگر و اطلاعاتی، به خیابان‌ها آمدند. مردم دزفول علاوه بر سر دادن شعار علیه سران رژیم، خواهان انتقام خون کشته‌ شدگان به دست نیروهای جمهوری اسلامی شدند و شعار دادند: می‌کشیم، می‌کشیم، آنکس که برادرم کشت.

همچنین مردم ارومیه از ساعات اولیه عصر با ایجاد تجمعات متعدد در نقاط مختلف شهر، علیه رژیم دست به اعتراض و سر دادن شعار علیه رژیم ایران کردند. در مسجد سلیمان نیز هزاران نفر از زنان و مردان به پا خاسته‌ی این شهر در مراسم تشیع پیکر دو جان‌باخته‌ی راه آزادی شرکت کردند و شعارهای متعددی علیه رژیم سر دادند.

اما بنابر گزارش‌های رسیده از ایلام و کرماشان، از میلیتاریزه شدن گسترده‌ی این شهر توسط نیروهای بسیجی، اطلاعاتی و نیروی انتظامی خبر می‌دهند. اما با تمام این اوصاف با تاریک شدن شب مردم در چندین نقطه شهر به ویژه گلستان و برق، تجمعات اعتراضی خود را تشکیل دادند.

بر اساس فیلم‌ها منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مردم کرماشان با هجوم به نیروهای لباس شخصی و بسیجی آن‌ها را فراری می‌دهند.

در همین رابطه در شبکه های اجتماعی تصاویری از تظاهرات اعتراضی در تهران، تاكستان، خمين،اراك، مشهد، قزوين، رشت و لاهيجان نیز منتشر شده است.