کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

رکس تیلرسون: با تمام توان از تغیر رژیم در ایران حمایت می‌کنیم

20:54 - 16 دی 1396

کوردستان میدیا: وزیر خارجه‌ی آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که انتخاب نحوه تغیر رژیم ایران بر عهده‌ی خود مردمان این کشور است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، روز جمعه پانزدهم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی سی.ان.ان به تظاهرات اخیر ملیت‌های ایران علیه رژیم اسلامی پرداخت و گفت: مردم ایران زیر سلطه این رژیم سختی های زیادی متحمل شده اند، از جمله تحریم‌های اقتصادی که به دلیل رفتار بی‌ثبات کننده این حکومت اعمال شد. در یک نقطه‌ای مردم به این تصمیم می‌رسند که دیگر نمی‌خواهند به زندگی در چنین وضعیتی ادامه بدهند.

او به موضع دولت آمریکا در این رابطه پرداخت و گفت: واشنگتن با تمام توان خود از خواست و آرمان‌های معترضان در ایران برای تغیر رژیم، حمایت می‌کند.

در همین رابطه حزب دمکرات کوردستان ایران و کومه‌له با انتشار بیانیه‌ای، خواهان حمایت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از اعتراضات بر حق ملیت‌های ایران شدند. در این بیانیه آمده است: حزب دمکرات و کومه‌له، از همه مجامع و سازمان‌های بشردوست و مراکز سیاسی و صلاحیت‌دار جهانی درخواست می‌کند که از مطالبات برحق مردم ستمدیده ایران پشتیبانی کرده و با فشار بر رژیم ایران خواستار آزادی بازداشت شدگان این اعتراضات و سایر بازداشت شدگان جنبش‌های اجتماعی و همه زندانیان سیاسی شوند.

همچنین شش حزب و سازمان کوردی و ایرانی نیز، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای مشترک از تمام گروه‌ها، سازمان و احزاب کوردستانی و ایرانی خواستند که از قیام ملیت‌های ایران حمایت کنند. در این بیانیه مشترک که از سوی حزب دمکرات کوردستان ايران، حزب کومه‌له کوردستان ايران، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، شورای موقت سوسياليست‌های چپ ايران، شورای هماهنگی جنبش جمهوري‌خواهان دمکرات و لائيک ايران ، کومه‌له زحمتکشان کوردستان امضاء شده است آمده: این وظیفه همه سازمان‌ها و نیروهای سیاسی ملی، چپ، دمکرات و آزادی‌خواه است که در این شرایط حساس و بحرانی جامعه ایران، فعالیت‌های خود را در حمایت و پشتیبانی از مبارزات مردم و رساندن صدای آنها به گوش جهانیان، هماهنگ کرده و تلاش‌های خود در جهت پی‌ریزی یک ائتلاف دمکراتیک، لائیک و آزادی‌خواه را افزون‌تر کنند.