کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ممنوعیت زبان انگلیسی در ایران و فشارهای ایدئولوژیک بر کودکان

21:44 - 18 دی 1396

کوردستان میدیا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی ممنوع و در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد.

بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌های حکومتی ایران، به نقل از مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، از ممنوعیت تدریس به کودکان در مقطع ابتدائی خبر دادند. نوید هشدار داده است که در صورت تخلف از این مصوبه، به شدت با خاتیان برخورد می‌شود.

سالهاست که سران رژیم اسلامی ایران در مورد اصلاح روش‌های تدریس در راستای تحکیم بنیادهای فکری جمهوری اسلامی به برنامه‌ریزان درسی هشدار می‌دهند که باید واحدهای درسی و محتوای آنها تغیر و برخی از درسها نیز حذف شوند. در همین راستا علی خامنه‌ای، رهبر رژیم اسلامی ایران، در سخنانی گفته بود: نظام آموزشی کنونی برگرفته از نظام آموزشی اروپاست و همچون اثری موزه‌ای، دست‌نخورده باقی مانده و کهنه شده است.

او که در سیزدهم اردیبهشت ١٣٩٥ در جمع برخی از معلمان سخن می‌گفت متذکر شده بود که: بجای ترویج زبان فارسی، زبان انگلیسی ترویج می‌شود و اکنون کار به جایی رسیده است که آموزش زبان انگلیسی به مهد کودک‌ها کشیده شده است.

یک روز پس از انتقاد خامنه‌ای، رئیس‌جمهوری ایران وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد تا چگونگی آموزش زبان‌های خارجی در مدارس را از لحاظ کمی و کیفی بررسی کرده و گزارش آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.