کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

تنها ٢درصد بیکاران ایران، مقرری بیمه‌ی بیکاری دریافت می‌کنند

15:15 - 19 دی 1396

کوردستان میدیا: مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون اعلام کرد که تنها ۲۲۳ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

بنابر گزارشات متعدد دولت ایران مدعی است که آمار بیکاران این کشور مابین ٣ تا ٥ میلیون نفر قرار دارد و حسن روحانی به عنوان رئیس دولت در سخنانی ادعا کرده که توانسته برای یک میلیون و دویست هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند. این در حالی‌ست که تحلیل‌گران اقتصادی و حتا برخی از مسئولین رژیم به شدت این سخنان را تکذیب کرده‌اند.

در همین رابطه قائم مقام وقت وزیر کار رژیم، در سخنانی در دی‌ماه ١٣٩٤ گفته بود: با پنج و نیم میلیون دانش‌آموخته و چهار‌ و نیم میلیون در حال تحصیل، به‌زودی ۱۰ میلیون نفر جویای کار می‌شوند. همچنین سلمان خدادادی، نماینده رژیم در مجلس، تیرماه ۹۶ تعداد بیکاران در ایران را بیش از ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت ۱۲ میلیون نفر در کشور زیر خطر فقر مطلق و ۲۵ تا ۳۰ میلیون نیز زیر خطر نسبی فقر قرار دارند.

اما وضعیت بیکاران در ایران که باید براساس قانون خود رژیم، تحت حمایت دولت قرار گیرند در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد. در همین زمینه کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ، روز یکشنبه هفدهم دی‌ماه ١٣٩٦، اعلام کرد که در ایران ۲۲۳ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که با احتساب آمار ده میلیون نفری بیکاران ایران، تنها ٢درصد آن‌ها تحت حمایت بیمه قرار گرفته‌اند.