کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اهواز، در حمایت از قیام ملیت‌های ایران به خیابان آمد

20:54 - 19 دی 1396

کوردستان میدیا: در ادامه تظاهرات ضدحکومتی ملیت‌های ایران، مردم خشمگین اهواز حضور خود در خیابان‌ها ادامه داد.

بنابر گزارشات رسیده و ویدئو کلیپ‌‌‌‌‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شامگاه دوشنبه هجدهم دی‌ماه ١٣٩٦، مردم اهواز و چندین شهر دیگر، به خیابان‌ها آمدند تا اعتراضات ملیت‌های ایران وارد دوازدهمین روز خود شود.

بر اساس سخنان شاهدان عینی، در حالی که فضایی کاملا میلیتاریزه شده‌ای بر اهواز حاکم بود، مردمان این شهر برای گرفتن انتقام خون جان‌باختگان راه آزادی که در شهرهای کرماشان، مسجد سلیمان، تویسرکان، ایذه، خرم‌آباد و دزفول با شلیک مستقیم نیروهای تروریستی سپاه پاسداران کشته شده بودند، به خیابان‌ها آمده و شعار سرمی‌دادند: می‌کشیم می‌کشیم آن که برادرم کشت.

اهواز در حالی دوازدهمین روز تظاهرات ملیت‌های ایران را استارت زد که اکثر شهرهای کوردستان و زاگروس در پی قتل‌عام مردم به دست نیروهای اطلاعاتی، سپاه و بسیج و فضای کاملا امنیتی و میلیتاریزه شده‌ای که بر آن حاکم است در سکوتی سهمگین قبل از طوفان قرار دارد.

بنابر گزارشات و اخبار منتشر شده از سوی شاهدان عینی در شهرهای مختلف کوردستان و زاگرس از جمله ایذه، مسجد سلیمان، دزفول، خرم‌آباد، دورود، شوشتر، تویسرکان و کرماشان قریب به ٥٠ نفر کشته و صدها نفر بازداشت شده‌اند که بنابر گفته‌های فعالین لور تنها در شهر ایذه و مسجد سلیمان قریب به ١٠٠٠ نفر بازداشت شده‌اند. گزارش‌ها حاکی‌ست که تنها در شهر ایذه بیش از ٤٠٠ زن بازداشت و در مکان‌های نامناسب نگهداری می‌شوند.

بر اساس گفته‌های فعالین مدنی لور، نیروهای رژیم برای آنکه فشار مضاعفی را بر بازداشت‌شدگان وارد آورند آن‌ها را به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده و به تحقیر آن‌ها پرداخته‌اند. یکی از شاهدان عینی در این رابطه گزارش داده است که: یکی از این بازداشت‌شدگان که در کمپ ترک اعتیاد نگهداری می‌شده، آخرین باری که با خانواده خود تماس داشته، گفته چهار روز است غیر از آب به آنها چیزی داده نشده. این فعالان متذکر می‌شوند که در دورود و مسجد سلیمان بنابر اخباری که به دست‌شان رسیده است بازداشت‌شدگان مورد ضرب‌وشتم نیروهای اطلاعاتی رژیم اسلامی یاران قرار گرفته‌اند.