کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اهواز در سیزدهمین روز قیام ملیت‌های ایران خروشید، ارومیه در اعتصاب کامل

14:45 - 20 دی 1396

کوردستان میدیا: در حالی مردم اکثر شهرهای ایران و کوردستان خود را برای اعتصاب عمومی آماده می‌کنند که مردم اهواز در حمایت از قیام ملیت‌های ایران به خیابان‌ها آمدند.

بنابر گزارشات رسیده و ویدئو کلیپ‌های منتشر شده، شامگاه سه‌شنبه دوازدهم دی‌‌‌ماه، مردم ناراضی و معترض اهواز به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم ایران شعار سردادند. در این اعتراضات که با برخورد شدید و سرکوبگرانه‌ی نیروهای تروریستی سپاه و اطلاعاتی به خشونت کشیده شد، مردم شعار می‌دادند: اصولگرا اصلاح‌طلب دیگه تمومه ماجرا و یا به نشانه‌ی اعتراض به کشتار مردم در شهرهای مختلف لور زبان و کوردستان فریاد می‌کشیدند: انتقام انتقام.

قابل ذکر است که شامگاه دوشنبه یازدهم دی‌ماه نیز مردم اهواز به خیابان‌ها آمده و با نیروهای سرکوبگر رژیم درگیر شدند. در این اعتراضات مردم خواهان نابودی حکومت اسلامی ایران شدند و شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر می‌دادند.

در همین رابطه مردم ارومیه نیز برای حمایت از خیزش ملیت‌های ایران اقدام به بستن دکان‌ها و تعطیل کردن اماکن عمومی کردند. بنابر خبرهای منتشر شده روز سه‌شنبه در ارومیه مردم به دلیل میلیتاریزه بودن کامل این شهر نتوانستند دست به تظاهرات بزنند اما در عوض اقدام به تعطیلی دکان‌ها کردند.