کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

قطعنامه‌ی حمایت از قیام ملیت‌های ایران به تصویب رسید

21:01 - 20 دی 1396

کوردستان میدیا: کنگره‌ی آمریکا همزمان با چهاردهمین روز اعتراضات ضدحکموتی در ایران، قطعنامه‌ای در حمایت از قیام ملیت‌های ایران به تصویب رساند.

روز سه‌شنبه نوزدهم دی‌ماه، مجلس نمایندگان آمریکا، طی جلسه‌ای علنی قطعنامه‌ی پیشنهادی دو نماینده‌ی ارشد جمهوری‌خواه را که خواهان حمایت عملی دولت ایالات متحده از قیام ملیت‌های ایران شده بود، به تصویب رساند. در این جلسه، قطعنامه‌ی مذکور با ٤١٤ را موافق به تصویب رسید.

این قطعنامه از سوی دو جمهوری‌خواه ارشد مجلس، به نام‌های اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی و کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان، جمعه‌ی گذشته به مجلس نمایندگان پیشنهاد شده بود.

 این قطعنامه از دولت آمریکا می خواهد با اعمال تحریم‌های هدفمند، نقض مداوم حقوق بشر از سوی تهران را پاسخ دهد و از دولت‌ها و سازمان‌های دمکراتیک بخواهد بطور شفاف، از حق مردم ایران برای تحقق زندگی شایسته در یک جامعه آزاد حمایت کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در سخنانی در رابطه با تصویب این قطعنامه گفت: بر ما واجب است از مردمی که زندگی‌شان را به خطر انداخته‌اند و با رژیم ایران مبارزه می‌کنند، حمایت کنیم. همچنین او از شرکت‌ها تکنولوژی و شبکه‌‌های اجتماعی خواست تا به مردم ایران در تحقق رویای آزادی و عدالت کمک کنند.