کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کاخ سفید: دولت آمریکا در برابر اقدامات رژیم دیکتاتوری ایران سکوت نخواهد کرد

14:21 - 21 دی 1396

کوردستان میدیا: در پی شکنجه و قتل معترضین بازداشت شده، دولت ایالات متحده‌ی آمریکا طی انتشار بیانیه‌ای به این رویدادها واکنش نشان داد.

کاخ سفید، روز چهارشنبه بیستم دی‌ماه، با انتشار بیانیه‌ای اقدامات سرکوبگرانه و رفتار وحشیانه‌ی نیروهای رژیم اسلامی با معترضین و بازداشت‌شدگان اعتراضات مردمی را محکوم و خواستار پاسخگو بودن مسئولین جمهوری اسلامی در مقابل این جنایت‌ها شد.

کاخ سفید در این بیانیه متذکر می‌شود: رژیم ایران مدعی حمایت از دموکراسی می‌باشد، اما وقتی مردم خودش خواستار زندگی شایسته و توقف بی‌عدالتی می‌شوند، بار دیگر ذات واقعی ظالمانه خود را نشان می‌دهد. در ادامه‌ی بیانیه آمده است: معترضان در اعتراضات اخیر خواست‌های بر حق خود همچون پایان دادن به سرکوب حکومتی، فساد و صرف منابع ملی در برنامه‌های نظامی و تروریستی را مطرح کرده‌اند.

همچنین کاخ سفید خطاب به رهبران و مسئولین ارشد رژیم اسلامی ایران اعلام کرد که: دولت پرزیدنت دونالد ترامپ در برابر اقدامات رژیم دیکتاتوری ایران در سرکوب حقوق اساسی شهروندان خود ساکت نخواهد ماند و رهبران ایران را برای بروز هر گونه خشونت در آن کشور پاسخگو می‌داند.

اعتراضات مردمی و ضدحکومتی در ایران، از روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه ١٣٩٦ آغاز و تا چندین روز متوالی در شهرهای مختلف این کشور ادامه داشت. در این اعتراضات که بیشترین وسعت آن در شهرهای کوردستان و زاگروس روی داد، نیروهای اطلاعاتی و سپاه تروریستی پاسداران اقدام به شلیک مستقیم کردند که طی آن، ده‌ها نفر جان باخته‌اند. بنابر گزارشات منتشر شده تنها در شهرهای کرماشان، تویسرکان، خرم‌آباد، ایذه، دزفول، دورود و مسجد سلیمان قریب به ٣٠ نفر کشته شده‌اند.

لازم به ذکر است، بیشترین سرکوب و کشتار معترضین در شهرها و استان‌های زاگرس روی داده است.