کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مجلس آمریکا: باید بر دامنه‌ی فشار بر سپاه قدس افزود

14:33 - 21 دی 1396

کوردستان میدیا: کمیته‌ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی به بررسی تاثیرات اعمال تحریم‌ها بر سپاه پاسداران و اقدامات تروریستی ایران در منطقه و جهان پرداخت.

مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه بیستم دی‌ماه، شاهد برگزاری نشستی تخصصی در کمیته‌ی خارجی خود بود که به موضوع تاثیر تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه برخی افراد، گروه‌ها و کشورها در حفاظت از منافع ملی آمریکا، پرداخت.

در این نشست که تحت عنوان تحریم ها و فشار مالی: مهمترین ابزار امنیت ملی برگزار گردید، خوان زراعت رئیس شبکه تمامیت مالی، دِرِک مالتس مدیرعامل شرکت روابط دولتی پن-لینک و آدام زوبین معاون پیشن وزیر خزانه داری آمریکا به عنوان کارشناس حضور داشتند.

طی این نشست، رئیس کمیته‌ی امور خارجی مجلس، به اهتمام این کمیته در برخورد جدی با کشورهای تروریست اشاره کرد و گفت: با رهبری این کمیته، کنگره امکان استفاده از توان اقتصادی آمریکا علیه تهدیدهای امنیت ملی‌مان را داشته است. او در ادامه افزود: در ماه اوت، ما تحریم‌های سخت جدیدی را علیه سه رژیم کره شمالی، روسیه و ایران تصویب کردیم.

اد اوریس در ادامه‌ی جلسه‌ی مذکور به نقش تروریستی حزب‌الله در منطقه و جهان پرداخت و گفت: مجلس نمایندگان همچنین تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله تصویب کرد، که هدف آن انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر و دیگر اقدامات خلاف آن گروه برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی‌اش است. اوریس در بخش دیگری از سخنان خود به تروریسم حکومتی ایران و آشوبگری‌های این کشور در منطقه پرداخت و اظهار داشت: کنگره در صدد بررسی طرح‌هایی برای فشار مالی بر سپاه قدس ایران و ممانعت از فعالیت های این نهاد در بی‌ثبات‌ سازی در خاورمیانه است.