کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

نیکی هیلی: این آخرین باری است که دولت آمریکا، رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند

15:48 - 24 دی 1396

کوردستان میدیا: نماینده‌ی دائم آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا رفتارهای خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران را تحمل نخواهد کرد.

وب‌سایت سفارت مجازی آمریکا در ایران روز شنبه بیست‌وسوم دی‌ماه، بیانیه نیکی هیلی نماینده‌ی دائم آمریکا در سازمان ملل را منتشر کرد که به موضوع تمدید مجدد برنامه‌ی رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران برای آخرین بار می‌پرداخت.

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور در اقدامی قاطعانه روشن کرد که ایالات متحده همچنان به مفاد توافق هسته‌ای با ایران پایبند می‌ماند، اما رفتار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران را تحمل نمی‌کند.

هیلی در این بیانیه به کشورهای دوست و متحد ایالات متحده اشاره کرد و افزود: انتظار داریم کشورهای دیگر نیز به ما بپوندند.

قابل ذکر است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه بیست‌ودوم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، طی بیانیه‌ای که کاخ سفید آنرا منتشر ساخت از تمدید برنامه‌ی تعلیق تحریم‌های ایران برای آخرین بار خبر داد.

ترامپ به علت تمدید دوباره‌ی برنامه‌ی تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران اشاره می‌کندو می‌افزاید: امروز من مشمولیت برخی از تحریم‌های خاص اتمی را مستثنی قلمداد می‌کنم، اما صرفاً بخاطر موافقت متحدین اروپایی که قول داده‌اند کاستی‌های توافق اتمی با ایران را اصلاح کنند. این آخرین فرصت است، در صورتی که چنین اقدامی انجام نشود ایالات متحده بار دیگر تعلیق تحریم‌ها را به منظور پایبندی به توافق، تمدید نخواهد کرد و اگر در هر زمانی حس کنم که چنین توافقی در افق نیست، فوراً از آن کنار خواهم کشید.