کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

سپاه پاسداران یورش ناکام به مقرات حزب دمکرات در کوی‌سنجق را به تصویر کشید

16:51 - 24 دی 1396

کوردستان میدیا: نهادهای تبلیغاتی سپاه پاسداران یورش ناکام نیروهای سپاه پاسداران به مقرات حزب دمکرات کردستان ایران در کوی‌سنجق را در قالب مستندی پخش کردند.

موسسه فرهنگی و هنری سابقون وابسته به سپاه پاسداران مستندی را تحت عنوان کوی‌سنجق پخش و در آن به تحریف واقعیات حمله به مقرات حزب دمکرات کردستان ایران در کوی‌سنجق می‌پردازد.

در این مستند، محمدجعفر صحرارودی، تروریست با سابقه که در اجلاس وین در سال ١٩٨٩ جزو هیات ایرانی برای گفتگو با نمایندگان حزب دمکرات کردستان ایران و قاتل شهید دکتر قاسملو و عبدالله قادری‌آذر است با تحریف واقعیات حمله به مقرات حزب می‌خواهد که سپاه پاسداران را پیروز میدان به مخاطبان معرفی کند.

در مستند کوی‌سنجق، چندین تن از مزدوران سپاه پاسداران درباره یورش ناکام به مقرات حزب دمکرات سخنان تحریف‌آمیزی را بیان و نقش پاسدار به هلاکت رسیده احمد کاظمی را برجسته می‌کنند.

پس از یورش ناکام سپاه پاسداران به مقرات حزب، دفتر سیاسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حمله رژیم ایران به مقرات حزب دمکرات کردستان ایران با ناکامی و رسوایی تمام مواجه گردیده است.

شامگاه پنجم مردادماه ١٣٧٥، یک نیروی چند هزار نفری از سپاه پاسداران رژیم ایران مجهز به انواع سلاح‌های سنگین از طریق مرز مریوان وارد خاک کردستان عراق شدند و در نقاط استراتژیک کوی‌سنجق مستقر و بامداد هشتم مردادماه ١٣٧٥ توپ‌باران شدید مقرات حزب دمکرات و کمپ کُردهای آواره ایرانی را آغاز کردند و از ساعت ١٠ صبح همان روز حمله زمینی به مقرات حزب دمکرات را آغاز که درپی آن درگیری شدیدی میان سپاه پاسداران و پیشمرگه‌های حزب روی داده بود.

در این حمله با وجود حجم شدید توپ‌باران به کسی از نیروهای حزبی آسیبی وارد نشده بود و تنها سه تن از روستاییان محلی که یکی از آنان کودکی شش ساله بود، زخمی شدند.

نیروهای سپاه پاسداران بعد از ١٢ ساعت توپ‌باران بدون اینکه جرات پیشروی به سوی مقرهای حزب دمکرات را داشته باشند، به دلیل مقاومت پیشمرگه‌های حزب و ابراز نگرانی افکار عمومی و نفرت و انزجار مردم کردستان عراق ماموریت ناکام خود را به شکل نیمه تمام رها کرده و پریشان و سرافکنده به ایران بازگشتند.

پس از این یورش ناکام، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از کشته شدن بیست تن از اعضای موثر در مرکزیت حزب و تخریب ٦٠ درصد از مقرهای حزب دمکرات خبر داد که این اخبار کذب سپاه پاسداران قویاً از سوی حزب دمکرات کردستان ایران تکذیب شد.

طراحان یورش ناکام به مقرات حزب دمکرات کردستان ایران در کوی‌سنجق، احمد کاظمی، فرمانده سابق قرارگاه حمزه و محمدجعفر صحرارودی، فرمانده سابق قرارگاه رمضان و قاتل دکتر قاسملو و عبدالله قادری‌آذر بودند.

در پاسخ به این حمله نیروهای سپاه پاسداران، دسته کماندوهای کمیته شهرستان ارومیه و کمیته شهرستان اشنویه در عملیاتی مشترک در اشنویه بیش از ١٣٠ تن از نیروهای سپاه پاسداران را به هلاکت رساندند.