کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

ایران در قعر جدول شکاف جنسیتی قرار دارد

14:28 - 25 دی 1396

کوردستان میدیا: مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده اظهار داشت که ایران از بین ۱۴۴ کشور جهان، رتبه ۱۴۰ را در شاخص شکاف جنسیتی دارد.

بنابر گزارشات منتشر شده لیلا فلاحتی، مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری رژیم، طی سخنانی به ارائه آمار در رابطه با وضعیت زنان در ایران اسلامی پرداخت و گفت: در رتبه‌بندی جهانی، کشورهای چاد، سوریه، پاکستان و یمن از لحاظ شاخص‌های شکاف جنسیتی در رتبه‌های پایین‌تر از ایران قرار دارند اما عربستان سعودی دو رتبه بالاتر از ایران یعنی در رتبه ۱۳۸ قرار گرفته است. فلاحتی متذکر شد که: ایران در رتبه ١٤٠م جدول شاخص‌های شکاف جنسیتی قرار دارد.

این مسئول حکومتی دلیل پیشی گرفتن عربستان از ایران در زمینه‌ی مبارزه با شکاف‌های جنسیتی را نرخ مشارکت اقتصادی ۲۲.۵ درصدی زنان عربستانی نسبت به مشارکت ۱۷ درصدی زنان ایرانی دانست. او نرخ مشارکت زنان در مجلس عربستان را حدود ۲۰ درصد اعلام کرد و اعلام کرد: به همین خاطر  رتبه ایران در مشارکت سیاسی زنان ۱۳۶ و رتبه عربستان ۱۲۴ است.

سازمان‌های بین‌المللی مکررا و طی صدور بیانیه یا قطع‌نامه‌های متعددی، نقض فاحش حقوق بشر، حقوق کودکان، حقوق زنان و حقوق اقلیت‌های ملی و زبانی را در ایران محکوم کرده‌اند، به همین خاطر تحلیل‌گران اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را جهنم انسانیت توصیف کرده‌اند.