کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دهمین سالیاد جان باختن ابراهیم لطف‌الهی، در راه آزادی و برابری

20:08 - 25 دی 1396

کوردستان میدیا: ده سال از روزی که ابراهیم لطف‌الهی، در زیر شکنجه‌های دژخیمان جمهوری اسلامی جان باخت می‌گذرد اما راهی که او برای رسیدن به آزادی و برابری در پیش گرفته بود هر روز بر رهروان‌اش افزود می‌شود.

روز یکشنبه، شانزدهم دی‌ماه ١٣٨٦ شمسی، بعد از آنکه ابراهیم الطف‌الهی از دانشگاه خارج می‌شود، بدون هیچ اتهامی از سوی نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنه منتقل می‌شود.

بعد از ٩ روز شکنجه و آزار، اداره اطلاعات سنندج روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه ١٣٨٦، طی تماسی با خانواده‌ی لطف‌الهی مدعی می‌شوند که ابراهیم در بازداشتگاه اطلاعات دست به خودکشی زده و جان باخته است. نیروهای تروریستی اطلاعات رژیم اسلامی روز بعد از این واقعه یعنی چهارشنبه بیست‌وششم دی‌ماه، از طریق مزدوران خود، پیکر شهید ابراهیم لطف‌الهی را در قبرستان بهشت محمدی به خاک می‌سپارند و فی‌الفور روی آنرا با بتون می‌پوشانند. همچنین نیروهای اطلاعاتی خانواده لطف‌الهی را تهدید می‌کنند که در صورت برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عزایی به شدت با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

بعد از شهادت این جوان آزادیخواه، خانواده‌ی لطف‌الهی و وکیل پرونده ابراهیم، بسیار کوشیدند تا گزارش پزشکی قانونی را از قاضی تحویل بگیرند اما در نهایت با تهدیدهای مکرر و متعدد نیروهای تروریستی رژیم اسلامی ایران روبرو شدند.

بعد از گذشت ١٠ سال از وقوع این رویداد ضدبشری، رژیم مرگ و نابودی اسلامی همچنان دست به چنین جنایت‌هایی در شهرهای کوردستان و ایران می‌زند، که می‌توان به آخرین نمونه‌ی آن یعنی جان باختنسارو قهرمانی جوان ٢٤ ساله‌ی سنه‌ای -سنندجی- اشاره کرد که بعد از یازده روز بازداشت از سوی نهادهای امنیتی رژیم در اعتراضات اخیر، پیکر بی‌جان‌اش را به خانواده‌ی او تحویل دادند.