کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

کانون بازنشستگان: هرکاری می‌کنید، بکنید، فقط تجمع و تظاهرات نکنید

15:49 - 26 دی 1396

کوردستان میدیا: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران طی بیانیه‌ی مشترکی از کارگران و بازنشستگان خواست تا اعتراضات کارگری را محکوم کنند و دست به چنین اقداماتی نیز نزنند.

بنابر گزارش رسانه‌های حکومتی ایران، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران و کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای از کارگران و بازنشستگان خواستند که برای تحقق خواست‌های‌شان می‌توانند مصاحبه و مناظره داشته باشند یا بیانیه صادر کنند اما از ایجاد تجمعات اعتراضی اکیدا پرهیز کنند. در این بیانیه آمده است: هر چه می‌خواهید بکنید، با هر رسانه‌ای می‌خواهید مصاحبه داشته باشید، بیانیه صادر بکنید اما تجمعات اعتراضی به راه نیاندازید.

در این بیانیه‌ی حکومتی به وضعیت بغرنج و آشفته رژیم اسلامی ایران اشاره شده و با حالتی تضرع می‌نویسد: به دلیل تعهدات کارگران به نظام جمهوری اسلامی و شهدا و عشق و علاقه وافر به مقام معظم رهبری، تلاش می‌نمایند که به منظور حفظ آرامش و امنیت اجتماعی جامعه مطالبات و خواسته‌های به حق خود را در قالب مصاحبه، مناظره و بیانیه از طریق نمایندگان قانونی خود مطرح و پیگیری نمایند و ضمن محکوم کردن اغتشاشات، حتی از برگزاری اجتماعات صنفی آرام صرفنظر نموده‌اند.

در همین رابطه و ساعاتی بعد از صدور این بیانیه ضدکارگری و فرمایشی سندیکاری کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه، با انتشار بیانیه‌ای، شورای اسلامی کار را «فرمایشی» و «بی‌عمل» خطاب کرد.

در این بیانیه آمده است: حمایت شورای اسلامی کار فرمایشی از مدیریت برای سرکوب و فروکش کردن اعتراضات کارگران موجب شده مدیریت با خیالی آسوده حتی مزایایی را که از سال های قبل رانندگان و کارگران شرکت واحد بر پایه اعتراضات عمومی به دست آورده بودند را نسبت به سال‌های گذشته کم و یا بعضا قطع کند.

قابل ذکر است که در روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه هفته‌ی اخیر، کارگران در شهرهای کوردستان و ایران از جمله در ملایر و هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای چندین ماهه‌شان دست به تجمعات اعتراضی زدند.