کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

دبیر کل سازمان ملل: حق اعتراض و تجمع از اساسی‌ترین حقوق ملیت‌های ایران است

15:05 - 27 دی 1396

کوردستان میدیا: دبیر کل سازمان ملل، طی کنفرانسی خبری اعلام کرد که به حق ایرانیان برای بیان اعتراض اهمیت می‌دهد و باید این حق را محترم شمرد.

روز سه‌شنبه بیست‌وششم دی‌ماه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، طی کنفرانسی خبری به موضوع اعتراضات مردمی علیه رژیم فاشیستی-مذهبی ایران پرداخت و گفت: حق بیان اعتراض، یکی از حقوق بنیادین بشر است و در مورد معترضان ایرانی نیز باید محترم شمرده شود.

گوترش در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتراضات ضدحکومتی در ایران متذکر شد: من سال‌ها هم معترض بودم و هم دولتمردی که هدف اعتراضاتی قرار گرفته ‌است و به همین دلیل این موضوع برایم اهمیت بسیار زیادی دارد. او افزود: اگر چیزی وجود دارد که من برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل باشم، حق اعتراض و تجمع از طرف مردم است. در نتیجه من به حق ملیت‌های ایران برای بیان اعتراض اهمیت می‌دهم و ما به‌روشنی تاکید کرده‌ایم که این حق باید محترم شمرده شود.

در همین رابطه دبیر کل سازمان ملل در روز سه‌شنبه دوازدهم دی‌ماه با انتشار بیانیه‌ای کشتار مردم معترض در شهرهای مختلف کوردستان و ایران را به دست نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران، محکوم کرده بود.