کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هجوم موشکی حوثی‌ها به عربستان دفع شد

15:10 - 27 دی 1396

کوردستان میدیا: عربستان از انهدام موشک پرتاب شده از یمن به سوی منطقه‌ی جازان در این کشور خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری بین‌المللی رویترز، شبکه تلویزیون دولتی عربستان، الاخباریه، روز سه شنبه ۲۶ دی اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور یک موشک شلیک شده از یمن به منطقه جازان در جنوب عربستان را منهدم کرده است.

در همین رابطه خبرگزاری حکومتی فارس نیز در خبری اعلام کرد که: یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله سه‎شنبه شب یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت فرودگاه منطقه‎ای جازان در جنوب عربستان شلیک کردند.

در همین زمینه خبرگزاری آشویتدپرس، طی گزارش مفصلی به گزارش کارشناسان سازمان ملل در رابطه با موشک‌های پرتاب شده به سوی عربستان پرداخت و نوشت: تیم کارشناسی سازمان ملل در گزارش تخصصی خود که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است اظهار داشته که ایران با نقض تحریم‌های سازمان ملل، به جنگجویان حوثی مورد حمایت خود در یمن، موشک و هواپیمای نظامی بدون سرنشین داده است.

مسئولان و سران عالی‌رتبه‌ی رژیم ایران بارها بر حمایت خود از نیروهای تروریستی حوثی تاکید کرده‌اند. در همین رابطه ، محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه دوم آذر ١٣٩٦، در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ایران به یمن کمک مستشاری می‌کند.