کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

هجوم لباس شخصی‌ها به کارگران معترض در پی اعتصابات اخیر

15:41 - 27 دی 1396

کوردستان میدیا: در پی آنکه کارگران شهرهای مختلف برای تحقق خواست‌های خود طی روزهای اخیر دست به تجمعات متعددی زدند، افرادی نقابدار به نمایندگان کارگران در هفت تپه هجوم بردند.

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، اسماعیل بخشی نماینده کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه، روز دوشنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه، بعد از سخنرانی در جمع کارگران معترض از سوی لباس شخصی‌های نقابدار مورد هجوم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، هنگامی که اسماعیل بخشی از تجمع کارگران معترض دور می‌شود از سوی لباس شخصی‌های مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد اما آگاه شدن مردم از وضعیت پیش‌آمده و تجمع آن‌ها در محل حادثه، مانع از ربوده شدن این فعال کارگری به دست لباس شخصی‌ها می‌شوند.

در همین رابطه سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در توضیح کامل این ماجرا اعلام کرد که: اسماعیل بخشی در مسیر منزل خود در دزفول توسط افراد سوار بر دو اتومبیل پژو پارس و سمند سفید که صورت‌های خود را پوشانده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده بود که کارگران این واحد روز دوشنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه، در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده‌اند.

گزارشات از ادامه این اعتراضات در امروز، چهارشنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه، خبر می‌دهند. در همین رابطه نیز کارگران کارخانه‌ی نساجی کیان کرد شهرستان ملایر، برای دریافت حقوق و مزایای معوقه‌شان، روزهای شنبه و یکشنبه، بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم دی‌ماه، در مقابل کارخانه‌کیان کرد دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار پرداخت سریع حقوق‌شان شدند.