کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

احزاب کوردستان، مرکزی برای هماهنگی مبارزاتی در راستای نابودی جمهوری اسلامی تشکیل دادند

14:40 - 1 بهمن 1396

کوردستان میدیا: پنج حزب و جناح سیاسی کوردستان، در مقر مرکزی کومه‌له برای بررسی شرایط موجود و ایجاد مرکزی برای هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر احزاب، گرد هم آمدند.

بنابر خبر رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، روز شنبه ٣٠ دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، نشست پنج حزب و جناح سیاسی در مقر مرکزی حزب کومه‌له‌ برگزار شد.

در این نشست احزاب و جناح‌های سیاسی در کوردستان، به بحث و گفتگو درباره شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران و استمرار سرکوب و اعتراضات مردمی و لزوم همبستگی بیشتر احزاب و جناح‌های پرداختند و به ویژه بر همکاری و هماهنگی بیشتر در باب فعالیت‌های داخلی کوردستان در راستای حمایت از اعتراضات مردمی، فعالین مدنی و افشا کردن سیاست‌های فاشیستی جمهوری اسلامی، تاکید کردند.

در همین نشست، در رابطه با افزایش فشارهای مجامع بین‌المللی بر جمهوری اسلامی و راهکارهای موجود در این رابطه، بحث و گفتگو شد.

در نشست مذکور، همچنین مرکزی برای همکاری احزاب کوردی جهت فعالیت، مبارزه، نشست‌های مشترک، هماهنگی میان تمام احزاب و جناح‌های سیاسی بر اساس پرنسیپ‌های اصلی در راستای نابودی جمهوری اسلامی ایران و بنا نهادن سیستمی دمکراتیک و سکولار در ایران با شرط تثبیت حقوق ملی کوردها، ایجاد شد.

بعد از پایان این نشست، کنفرانسی خبری در محل مذکور برگزار گردید تا افکار عمومی از جزئیات جلسه‌ی فوق آگاه شوند.

قابل ذکر است که هیئت اعزامی حزب دمکرات کوردستان ایران، به سرپرستی محمد نظیف قادری از اعضای دفتر سیاسی حزب، در این نشست حضور یافته بود.