کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

٧٢مین سالیاد تاسیس جمهوری کوردستان، گرامی داشته شد

15:21 - 2 بهمن 1396

کوردستان میدیا: مراسم ٢بهمن، هفتاد و دومین سالروز تاسیس جمهوری کوردستان، در مقر دفتر سیاسی حزب دمکرات کوردستان ایران، برگزار گردید.

بنابر گزارش خبرنگار وبسایت کوردستان میدیا، روز شنبه یکم بهمنماه ١٣٩٦ شمسی، مراسم گرامیداشت ٧٢مین سالروز تاسیس جمهوری کوردستان به دست پیشوا قاضی محمد و همراهاناش، با حضور اعضای رهبری، کادر و پیشمرگههای حزب دمکرات برگزار گردید.

این مراسم با سرود ملی ای رقیب و یک دقیقه سکوت به احترام یاد و خاطرهی تمام جانباختگان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

در بخش اول این مراسم، دکتر میرو علیار، از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات، به مناسبت فرارسیدن ٧٢مین سالگرد تاسیس جمهوری کوردستان به ایراد سخنانی پرداخت.

دکتر علیار در سخنان خود متذکر شد: تاریخ، این افتخار را به حزب دمکرات بخشید که بتواند جمهوری کوردستان، اولین حکومت ملی و مدرن کورد را تاسیس کند و رهبر این حزب، قاضی محمد به عنوان رهبر و پیشوای این جمهوری تعین شود.

او همچنین گفت: در حالی که رژیم اسلامی عاری از مشروعیت شده و نیروهایش دچار انشقاق و شکاف شدهاند مردم تا حد زیادی منسجم و متحد هستند. قیام این بار برخلاف جنبش سبز، تنها به تهران و چند شهر دیگر محدود نشد بلکه یک اعتراض و قیام سراسری بود.

در بخش بعدی برنامه گروه موزیک حزب، سرودی حماسی تحت عنوان سپیده از سلام اسماعیل پور را تقدیم حاضرین در مراسم کرد. همچنین گروه سرود کودکان کانون نرگس نیز به اجرای سرودی با نام ٢ بهمن پرداختند که با استقبال و تشویق حاضرین روبرو شد.

این مراسم که در چندین بخش متفاوت دیگر ادامه یافت، با شادی و هه‌لپه‌رکی به پایان رسید.