کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

مجلس، بودجه مقابله با ریزگردها را حذف کرد

14:36 - 3 بهمن 1396

کوردستان میدیا: کمیسیون تلفیق مجلس، بودجه‌ مقابله با ریزگردها را از ردیف بودجه‌ی سال ٩٧ حذف کرد و آنرا به ردیف بودجه نظامی ایران افزود.

بنابر گزارش خبرگزاری حکومتی صداوسیما، کمیسیون تلفیق مجلس جمهوری اسلامی ایران طی بررسی بودجه‌ی پیشنهادی دولت روحانی برای سال ١٣٩٧ شمسی، ردیف بودجه‌ی تعین شده برای مقابله با ریزگردها را از بودجه‌ی سال آینده‌ حذف کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی، طی سخنانی در رابطه با حذف ردیف بودجه‌ی مقابله با ریزگردها گفت: کل بودجه این طرح ٥٨٠ میلیون دلار است و این پول باید از صندوق توسعه ملی برداشته شود. او در ادامه افزود: اما با توجه به اینکه رهبری اجازه برداشت از این صندوق را نداده است، ما نیز نمی‌توانیم در این خصوص کاری انجام دهیم.

در حالی بودجه نیم میلیارد دولاری تعین شده در بودجه‌ی سال ١٣٩٧ شمسی، حذف می‌شود که دولت بیش از ١٠ میلیارد دولار را برای تقویت توان نظامی رژیم اسلامی در نظر گرفته است. اما بنابر گزارشات سازمان‌های ناظر بین‌المللی بودجه‌ی تعین شده برای نیروهای مسلح ایران بسیار بیشتر ا رقم مذکور است، به طوری که  موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن آمارهای ارائه شده از سوی دولت ایران درباره‌ی میزان بودجه نظامی‌اش را بسیار پائین‌تر از میزان واقعی آن خوانده است و طی گزارشی اعلام کرد که: بودجه نظامی ایران تنها در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۵.۹ میلیارد دلار بود.