کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

پیروزی وزیر خارجه آمریکا در سفر به اروپا؛ برجام اصلاح می‌شود

15:24 - 3 بهمن 1396

کوردستان میدیا: وزیر خارجه آمریکا در سفری که به اروپا داشت توانست کار گروهی برای اصلاح برجام در راستای محدود کردن برنامه‌های موشکی و تروریستی رژیم اسلامی ایجاد کند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، بعد از دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلستان و سایر مقامات عالیرتبه‌ی این کشور، طی کنفرانسی خبری از توافق برای اصلاح برجام و مهار رژیم اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آشویتدپرس، تیلرسون توانسته در زمینه جلب حمایت اروپایی‌ها از اعمال مجازات‌های سخت و تازه‌ علیه جمهوری اسلامی موفق عمل کند. وزیر خارجه‌ی آمریکا همچنین با مارک سِدویل مشاور امنیت ملی و بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا دیدار و مذاکره داشته است و توانست به توافقی مبنی بر تشکیل یک گروه کاری از کار‌شناسان برای اصلاح نواقص برجام برای مهار همیشگی ایران، دست یابد.

پیش‌بینی می‌شود که کارگروه بررسی نواقص برجام هفته آینده برای نخستین بار تشکیل جلسه بدهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، بارها دولت اوباما را متهم‌ کرده که موجب افزایش توان نظامی جمهوری اسلامی و گسترش دامنه نفوذ این کشور در منطقه شده است.

ترامپ، روز جمعه بیست‌ودوم دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، هشدار داده بود که برای آخرین بار برنامه‌ی لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران را امضا خواهد کرد و اگر شرایط آمریکا برای اصلاح برجام در نظر گرفته نشود از آن خارج خواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا، چهار شرط خود برای حضور در برجام را اینگونه بیان کرد: اولا، مصوبه باید از ایران بخواهد که فورا به بازرسان بین المللی اجازه دهد از همه سایت‌هایی که می‌خواهند، بتوانند بازرسی کنند دوما، مصوبه باید اطمینان دهد که ایران هیچگاه به داشتنِ یک سلاح اتمی نزدیک نخواهد شد سوما، بر خلاف توافق اتمی، این موارد باید هیچ تاریخ انقضایی نداشته باشند چهارما، باید بطور مشخص در مصوبه قید شود که براساس قانون در آمریکا، برای نخستین بار، برنامه موشک با برد بالا و برنامه اتمی غیرقابل تفکیک شناخته می‌شود و توسعه و آزمایش موشک‌ها باید با تحریم‌هائی شدید مواجه شود.