کوردستان میدیا

سایت مرکزی حزب دمکرات کوردستان ایران

اصلاح برجام آغاز شد

13:33 - 8 بهمن 1396

کوردستان میدیا: بعد از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود برای آخرین بار برنامه‌ی تعلیق تحریم‌های ایران را امضا خواهد کرد، گروه کاری برای اصلاح برجام ایجاد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری بین‌المللی رویترز،رکس تیلرسون وزیر امور خارجه‌ی آمریکا از آغاز فعالیت‌های کارگروه اصلاح برجام خبر داده است. تیلرسون در سخنانی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران گفت: همیشه پیش از سپیده‌دم، تاریکی است. گروه‌های کاری در تلاش برای توافق روی اصول، اینکه چه مواردی باید رسیدگی شوند و چگونه ایران را وادار کرد که به مسائل مشخص پاسخ دهد، هم اکنون کار خود را آغاز کرده‌اند.

وزیر خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، در سفری به اروپا و بعد از دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلستان و سایر مقامات عالیرتبه‌ی اروپایی، طی کنفرانسی خبری از توافق برای اصلاح برجام و مهار رژیم اسلامی ایران خبر داد بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بارها توافق برجام را بدترین توافق انجام شده از سوی دولت آمریکا در طول تاریخ این کشور اعلام کرده است.

ترامپ روز بیست‌ودوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های ایران در چارچوب برجام را تمدید می‌کند و هشدار داد که اگر ایرادهای فاجعه‌بار این توافق حل نشوند واشینگتن از برجام خارج خواهد شد.